Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pole vs Samba

Publicerad 2011-05-05 10:00:00 i Dans & Annat,

Jag har verkligen valt en bra kombination av träningsformer. Poledance och Samba kompletterar varandra perfekt!

♣ Poledance är riktigt svårt, första nivån (som är 2månader) handlade om att lyckas klättra upp på stången och bara sitta där utan att ramla. Det var 100gånger svårare än jag trodde och nu kan jag inte fatta att jag hänger uppochned med bara knävecket och snurrar haha. Poledance gör mig stark vig och ger mig utmaningar att våga pressa mig själv maximalt.

Pole är styrka, akrobatik, vighet och teknik.

♣ Samba är ren rörelseglädje, där jag bara får dansa loss och skaka på höfterna i ett supertempo. Svettas och skratta under träningen. Jag kan inte dansa samba utan att ha ett leende på läpparna. Det är roligt på ett helt annat sätt jämfört med Pole.

Samba är kondition, kordination och rörelseglädje.



Allegra
Allegra vill jag klara :)

Man vill ju ha allt. Både en stark och uttålig kropp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild