Kropp och själ

leslita.blogg.se

Let´s Samba

Publicerad 2011-05-03 11:30:00 i Dans & Annat,

Hej, denna dagen är grå, men jag vaknade utvilad. Det behövdes. Jag fick ledigt av min grupp eftersom att jag redan var klar i torsdags med min del. Tidsskriften kommer att bli riktigt snygg. Sitter och ringer runt lite ärenden, bland annat till MTM Trading som är svartlistad. Akta er för dem. Jag beställde ett "grattis prov" blekningsmedel och har redan sagt upp allt ändå fortsätter de att skicka paket och räkningar. Så irriterande!

I söndags hade jag sambalektion. Vi har börjat med en ny förberedabde kurs inför karnevalerna i sommar. Så nu är det 90 minuterspass och mer avancerade steg istället för 60min endast nybörjare. Hehe Nivån kändes ungefär likadan, inte så mycket svårare men mer tempo var det. Tiden däremot dödade mig! Haha det var jätte jobbigt, måste träna kondition. Nu. Innan sommaren, haha.

Karnevaler
Köpenhamn i början av Juni
Valdemarsvik 9/7
Nyköping 6/8
Stockholm, Midnattsloppet 13/8

Bild: sambadesouza.webs.com


Jag vill vara med på så många som möjligt så långt pengarna räcker :)
Så denna månaden är det träna koreografi och kondition som gäller. Samba!

Har ni varit på någon av dessa karnevaler?

Kommentarer

Postat av: Cassandra

Publicerad 2011-05-03 15:24:14

Bilderna i min blogg med ram gör jag med hjälp av en iphone-app som heter Cross Process. :) Träningen går framåt, testar olika grejer och försöker hitta det som är roligast. :)

Postat av: Clara

Publicerad 2011-05-03 16:43:27

Hihi, såg dig också! äh, igår gick det inte alls bra. jag hängde inte med alls. men det är alltid lite olika, förra gången kändes det jättebra!

Postat av: Stina

Publicerad 2011-05-03 20:49:52

Jag känner nog inte så många som firar sabbater, men det är väldigt många som har liknande intressen ändå. De flesta verkar vara kreativa tänkare och ändå något spirutuella skulle jag nog säga :)

Postat av: Clara

Publicerad 2011-05-04 12:02:13

Men det är ju jätteroligt! Det är så det ska vara! Tyvärr kan det ju ta stopp när man kommer upp på högre nivåer men man får se det som en rolig utmaning :D du kommer inte tappa intresset, det är iaf säkert.

Postat av: Elsa

Publicerad 2011-05-07 00:55:45

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

Postat av: Nima

Publicerad 2011-05-16 22:25:53

WOW! Dansar du samba också? Guuud vad kul! Jag brukar vara i Båstad på somrarna och då är det alltid ett gäng som uppträder med musik och samba under "Brasseveckan"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild