Kropp och själ

leslita.blogg.se

Frihet

Publicerad 2011-05-13 07:24:30 i Vardag och nöje,

God morgon kära läsare! I dag är det egna studier med temaarbetet. Jag passade på att boka en tvättid kl 7:00 så jag hinner klart innan jag ska träffa Maria. Vi ska eko och second hand shoppa på söder! Kommer att bli en super dag. Jag vill ha en par gladiatorsandaler och lite sommarlinen är planen. Men jag får inte slösa för mycket pengar för jag ska flytta!

Japp du läste rätt. Jag ska bli fri och självständig! Den 1 juni flyttar jag in i min alldeles egna studentlägenhet. Och det kommer att bli så bra, längtar så jag dör. Inget mera stök och smuts, jag kommer att kunna gå barfota på mitt rena golv. Inte behöva trängas i ett frysfack. Inte behöva leva i tystnad hela förmiddagen för att personen jag bor med sover till 15. Jag kan gå upp när jag vill, göra vad jag vill, komma hem när jag vill (är inte det är Bengtzing låt?) haha. Hörde plötsligt en melodi.

Åh jag är så glad! Jag skickade intygen bostadsförmedlingen bad om i går vid 14 tiden och en halvtimma efteråt ringde hyresvärden: Ja allt ser bra ut, vi kan erbjuda dig lägenheten du sökt! Wihoo :)


Denna passande bilden tog Maria på mig på söder förra hösten :)

*Läs gärna artikeln om kefir här nedanför och lämna en kommentar om vad du tyckte :)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-05-13 07:38:14

Åh har du fått en lägenhet!!? GRATTIS, vad kul!! Vart ligger den nånstans? Det va lite lustigt, för innan jag gick in på din blogg va jag inne på Haninge bostäder och anmälde intresse. Kanske var det ett tecken på att jag också får en lägenhet snart? Tänkte att det vore bra att bo i Haninge ändå, eftersom jag vill fortsätta gå på Frikis här. Kram

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-05-13 08:15:36

Grattis! Det finns inget bättre än en egen lägenhet :)



Klass gick bra igår, men jag var trött o hal :/ Kan OP på tisdag om du vill, kan komma runt halv sex. Kanske ses på måndag!

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-05-13 08:59:03

Superman är lite läskig, speciellt som jag vet att det kommer att göra så otroligt ont!



Kan försöka komma tidigare och jag tror inte att det gör ngt om vi är i stretchrummet efter tiden är slut. Det är ju inga klasser där då.

Postat av: Katariina

Publicerad 2011-05-13 09:06:08

Grattis till din lägenhet! Visst är det härligt att bara få rå om sig själv! Det är bara bra, jag ska börja jobba i augusti efter 18 mån arbetslöshet...så jag är glad med!

Postat av: zenia

Publicerad 2011-05-13 10:33:43

Grattis!!!! Kan tänka mig att det har varit jobbigt att bo med främmande människor.

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-13 15:39:42

GRATTIS!!!! Förstår att det kommer att bli superhärligt med eget!!

Hoppas Maria och du har en härlig dag på söder!!



Du, förresten! Maria ska ju komma och bo i min lokal snart (hon kommer den 22 maj), skulle det vara möjligt att hon tar med sig kefirsvampar till mig då?? Vill du ha betalt för dem (vilket absolut är helt OK med mig!!) så kan jag ju bara skicka med pengarna med Maria - för ni lär väl träffas fler gånger!! :P :D

Kom ihåg att isåfall också skicka med instruktioner för jag kommer inte ihåg hur mamma gjorde..!

Ha det så bra så länge!! ♥

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-05-16 18:46:40

Wohohoho!! Grattis! Du är verkligen värd en egen lägenhet! det är alla, studentkorridorer borde utrotas haha. Grattis igen! kraam

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-05-16 22:04:59

SV: Elisabeth. TACK så mycket vännen! Ja det ska bli jättekul. Det är bara studenter som bor i hela huset så det blir lite korridor aktigt men det är iaf eget så jag behöver dela någon yta med någon. hehe ;)



Hoppas att du mår bra Puss o kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild