Kropp och själ

leslita.blogg.se

Gör egen hårgelé

Publicerad 2011-05-01 09:00:00 i Hårvård,

Hej på er! Jag har skrivit om det här förut men nu har jag lyckats hitta det perfekta receptet. Gör egen hårgelé som tar fram självfallet i ditt hår. Perfekt för lockigt hår som man vill ska få mer och fler definerade lockar.

2 msk linfrön
2 dl vatten


Koka ihop i ca 15 min och sila sedan bort fröna. Det som kvarstår är gelén. Den ska stå och svalna. Redan här är gelen färdig att använda om man är ute efter bara stadga.

Leslita hår
Topparna kom inte med på bilden men så såg det ut. Helt naturligt.


Jag blandade i några droppar eterisk olja av lavendel för att det ska lukta gott och så blandade jag i glid (medel). Glycerinet i glid gör så att fukten bevaras i håret. Men varken olja eller glycerinet är nödvändigt. Dessutom kan glycerin tona bort färgen om man har färgat hår, kan vara bra att veta. Men för mig fungeradr det bra! Jag duschade som vanligt utan med balsam från Burt´s bee som är superbra. Och så lade jag i gelén i det fuktiga håret och ploppade.

Vad tycks? Någon som har testat Linfrögelé eller liknande? Oljor och glid i håret?
Berätta om eran hårvård...


♥Liknande inlägg: Glidmedel i håret, Hårgele av linfrön, Ploppa,

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-05-01 10:41:17

Jag har hört att man kan använda aloe vera som hårgele också, men jag har inte testat det själv eftersom jag så sällan använder stylingprodukter. Däremot skulle jag vilja ha en naturligt, ekologiskt hårspray ibland. Vet du någon bra eller något man kan blanda till själv?

Kram!

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-05-01 10:53:17

Fin blogg! :)



Kika gärna in i min i blogg & lämna en kommentar!

Postat av: Hanna Skattberg

Publicerad 2011-05-01 11:06:36

Hej, skulle va jätte snällt om ni titta in och kollade på ett klipp på en duktigt kille som dansar på min blogg!



Förlåt om du tycker de här är ''reklam''

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-01 11:10:13

Ray Ban solglasögon till salu. Först till kvarn: Helt nya med tags på + alla tillbehör. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/april/saljes-ray-ban-wayfarer-rb2140.html



ÄVEN: CONVERSE, JEANSKLÄNNING och ett par skor till: http://bloppisjosse.blogg.se/2011/april/saljes-converse-skottrandiga-365-uk-4.html

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-05-01 21:55:16

Ajdå, det låter ju inte som den effekt man är ute efter när man ska använda hårgele! Men då funkar linfrö bra?



Tack för listan! :)

Kram!

Postat av: Nima

Publicerad 2011-05-02 13:29:59

Galet vad fint hår du har, är så avis på dina lockar! Alltså gud vad nyfiken jag blev nu,du har ju värsta intressanta livet, haha! Vi verkar ha flera gemensamma intressen också, jag håller också på med yoga btw :D Kraaam

Postat av: slcvnknfp

Publicerad 2012-10-16 08:38:27

Gec oz, yojopa uzetujup qab ev, iwuseqej iqumequko, laxay u:)

Svar: Sorry i dont understand your language. Please write in swedish, english or spanish. Use google translator its helpful.
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild