Kropp och själ

leslita.blogg.se

The past and now

Publicerad 2011-03-31 08:00:00 i Citat,

I en värld där man alltid dras bakåt, tillbaka, inte släpper och inte vågar. Två citat med temat då och nu.

Citat

"Forgiveness does not change the past
But it does enlarge the future"
-Paul Boese-

&

"You can't go back to how things where, how you thought they where,
All you really have is now, embrace it"



Våga nu det spelar ingen roll vad som hände den där gången då.


♥Fler citat under kategorin Visdomsord

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-03-31 12:16:29

sv: Hmm nu måste jag tänka. Vi använde aloe veran precis innan vi skulle sondmata dem. Och de har använt de i flera år så det borde fungera!



Bra visdomsord!

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-03-31 13:45:55

Förlåtelse är fantastiskt för sin egen skull när man väl förlåter någon. Hämndlystnad skadar bara en själv.



Svar:

Basmatiris, havre och quinoa. Tänk på japanerna, de äter massor av ris och mår bättre än de flesta västerlänningar. Medelhavskosten innehåller ju också bara vitt mjöl i form av pasta och bröd, och även de mår bättre än vad vi gör. Det handlar inte så mycket om ett livsmedel som hela kosten, med grönsaker, kryddor, baljväxter, nötter, frön, mejeriprodukter och livsstilen i övrigt. Jag äter bröd ganska sällan och håller mig till basmatiris, pasta, nudlar, quinoa och bulgur/cous cous.



Här kan du läsa om oljemassage:

http://www.vedalila.se/aktuellt/abhyanga.html

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-31 19:45:24

Åh, ibland kan det vara svårt det där... men med tiden kan det bli lättare :-)



Det här har jag i min Taboleh



Kokt quinoa eller bulgur (låt den kallna)

Tomat (finhackad)

Gurka (finhackad)

Gul lök (finhackad)

Persilja (finhackad)

Myntablad

Lite pressad vitlök

Olivolja

Cayenne-peppar

Pressad Citron

Örtkrydda



Hmm... tror inte jag glömt något nu. Det viktiga är iallafall att man är noga med att finhacka. Det ska inte vara stora bitar i.

Postat av: Becca

Publicerad 2011-03-31 21:33:13

sv: Jag läste på produkterna på hemsidan att 97% av innehållet är ekologiskt, men resterande 3% är ju inget att hurra för. Har produkter hemma sålänge men jag vill ha något nytt, det kliar i fingrarna om du förstår vad jag menar.. :)

Jag bor i Helsingborg så det är en bit till Sthlm. Men jag skulle vilja veta lite mer om produkterna du säljer! Har du testat produkterna? Något du tycker extra mycket om? Vad tar du för produkterna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild