Kropp och själ

leslita.blogg.se

Reportage skrivande

Publicerad 2011-03-11 10:00:07 i

Hej! I dag är det Dead line på vårt första reportage. Jag har skrivit om Idrottspsykologi. Träffade ett hambollslag med 9-10 åriga flickor. Det var spännande att intervjua barn. Alla pratade samtidigt haha. Men jag ställde enkla frågor som kan kopplas samman med självförtroende, prestation, förebilder och stöd. Jag intervjuade även några av föräldrarna och tränaren.

Djurgårdshof flickor 2001

Men jag har inte fått tag i någon kunnig person inom idrottspsykologi. Alla forskare på GIH Gymnastik och idrottshögskolan var för upptagna för ens en telefånintervju. En person från Idrottspykologigruppen sa att han kunde svara på frågor om jag ringde i dag, så gissa om jag ska vara en stalker. Men nej, nu blir det till o SKRIVA!

Ingen här som känner någon som pluggat idrottspsykologi som jag kan prata med?

Kommentarer

Postat av: zenia

Publicerad 2011-03-11 19:56:10

Jo, stretch varje dag är det enda som hjälper :) får ni på stretch 1 också läxor?



sköt om dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild