Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mår inge bra...

Publicerad 2011-03-03 19:03:16 i Psykologi,

Fortfarande förkyld, snuvig och hostig. Jag har haft ständig huvudvärk sen i går vid lunch och jag har tagit brustablett alvedon som smakar piss men det hjälper ju inte. Så till alla er köp inte dem, kassa och äckliga. Så nu köpte jag vanliga piller och det känns lite bättre med huvudvärken i alla fall. Jag är mest bara nedstämd och irriterad.

Jag bor ju med två syskon och ena systern började städa i lägenheten i dag. Fastän jag är sjuk så hjälpte jag såklart till, så jag damsög och moppade medan hon fixade i köket. Sedan var det bara den tredje personen som skulle göra sin del och damsuga sitt eget rum. När jag sa det att damsugaren var ledig så svarade han:

"Det skiter jag i. Jag tänker inte göra det, iaf inte nu" (nu och sen = aldrig)

Sen blev jag irriterad för att han är oansvarig och jag tycker att det är respektlös emot oss andra som bor här. Han är bara en sån energitjuv som gör mig låg. Går inte prata med honom utan att han ska säga något negativt. 


Om en person kan suga kraften ur dig så borde ett par händer ha kraften att få något att växa...


I dag är jag helt enkelt inte på topp varken fysiskt eller psykiskt så därför tänker jag inte blogga mer.
Men ni kan ju fortsätta diskutera vad man ska göra åt energitjuvar?

Hur tacklar ni det?
Tror ni att de själva är medvetna av sitt beteende? Kan personen medvetet ändra på det? Kom gärna med tips.

Kommentarer

Postat av: Joline

Publicerad 2011-03-03 20:13:29

Hejsan. Det går bra =) Vi har dragit igång med behandlingarna nu, har bara inpackningarna kvar, som vi kommer gå igenom nästa vecka.

Sitter och funderar lite på produkterna... vi hade produktinfo med Dermanord idag, jag är inte helt frälst och tycker det är väl dyrt när man är student. Jag behöver ju öva så att köpa produkter är ju ett faktum. Frågan är bara om jag ska köra på något billigare nu när jag bara ska öva... Hur gjorde du?



Kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-03-04 07:59:42

Vad tråkigt att du inte mår bra. Hoppas du kryar på dig snart. Jag är också sjuk, blev smittad av min systerdotter som fick ett magvirus när hon var här förra veckan. Det är riktigt segt, mår illa hela tiden. Energitjuvar finns det många, det finns faktiskt en bok som heter så, där står det många tips om vad man kan göra åt dem. Hoppas du får en bättre dag i dag! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild