Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sommarlov sommarlov!

Publicerad 2011-06-10 08:39:26 i Vardag och nöje,

I dag är sista dagen i skolan. Sen ha jag avklarat första året på journalistprogrammet :) I dag ska jag på en obligatorisk föreläsning då sistaårselever ska redovisa sina praktiker. Så det ska bli spännande att höra var de har praktiserat och vad de har fått göra. "Vad som komma skall".

Sen åker jag hem till min lila rum som är sista dagen jag bor i. Äter lite lunch och hämtar min färdigpackade resväska för att bege mig till Trollhättan. :) Hela mitt rum är också packat i flyttlådor och påsar.


Sommar picknick :)

En litenn dålig nyhet är att min plats på sommarkursen gavs till en reserv. Jag hade missat ett mejl som hamnat i skräpposten ang upprop och registrering. Fastän jag tackat ja till min plats men men allt har sin mening. Jag kanske behöver vila ut ordentligt denna sommaren? Jobba lite och sen säga upp mig efter sommaren. Vi får se, jag kanske klarar mig utan jobb...

Nu ska vi tänka positivt. Sommarlov sommarlov!

Kommentarer

Postat av: Katariina

Publicerad 2011-06-10 10:25:44

Åh vad härligt! Ha nu en riktigt fin sommar! Jag kommer ihåg känslan man hade när skolan eller terminen var slut och man hade hela sommaren framför sig. Det finns något befriande i det som jag saknar.



Det löser sig nog med sommarjobb, du kan ju alltid frilansa som skribent. Kram

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-06-10 11:48:26

Sommarlov... Jag har ett svagt minne ;) Får nöja mig med semester istället :P



Jag hoppas på att komma ner helt på måndag, men vi har ca 3 sek att komma ner i spagaten inför bilden och jag får prestationsångest så vi får se hur det går :P

Postat av: Maria

Publicerad 2011-06-10 16:40:43

Härligt med sommarlov!!! Jag ska bara göra omtenta imorgon.. men sen så! Va lustigt att du missade kursen, men som du säger så finns det nog en mening med det. Själv blir jag tvungen att läsa två kurser trots allt, annars läser jag för få poäng för att få bidrag, och det va ju hela poängen! Ha det så bra nu så ses vi snart. Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2011-06-11 11:40:06

Jag måste verkligen säga att jag beundrar dig och allt du hinner med, både plugga journalistik och sedan hela den där hälsobiten! Du har verkligen en bra grund att stå på för framtiden, eftersom du kan så mycket. Njut nu av sommaren! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild