Kropp och själ

leslita.blogg.se

Minus med jobbet

Publicerad 2011-06-07 11:36:09 i Vardag och nöje,

Jag har på senaste tiden känt att jag inte vill jobba mer som massör och spa terapeut. Jag får inte ut något av det längre och känner att det inte är roligt utan bara jobbigt. Jag gör alltid en plus och minus lista när jag funderar.



- Listan

Har inte tid
Får ont överallt
Utvecklas inte, har tröttnat på arbetsuppgifterna.
Får pendla långt för att jobba.

+Listan
Pengar

Om jag skulle säga upp mig från jobbet så skulle jag
:
  • Ha mer tid över, te.x skulle kunna träna på söndagar (samba eller OP). Skulle kunna skriva mer. Kanske sälja in lite artiklar och koncetrera mig på det jag vill göra. Bli journalist. Mer studietid.
  • Slippa smärta och må bättre tex. i ryggen, knäna och handlederna som används mycket i poledance.
  • Ha mindre pengar att leva på men ändå ha så jag klarar mig. Men jag skulle kunna göra fler statist och modell jobb :) Sälja böcker och saker jag inte behöver. Leva ekonomismart.

Ja men det är inget lätt beslut att ta, det är nu jag flyttar till eget och skulle behöva extra pengarna. Jag kommer iaf inte att ha tid att jobba under sommaren eftersom att jag inte är i Sthlm och så ska jag läsa sommarkurs m.m så efter den pausen kanske det känns ok att komma tillbaka till jobbet? Kanske behöver jag bara en paus? Men jag känner för att gå vidare...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-06-07 12:19:45

Jag tycker du ska gå på magkänslan. Jag tänkte läsa två kurser i sommar bara för att få så mycket bidrag som möjligt, men insåg att jag inte kände för den ena av kurserna. Så nu får jag leva fattigare, men jag tror jag kommer ha mycket roligare!! Jag försöker lita på att jag alltid kommer ha de pengar jag behöver, för det jag verkligen vill göra. Och det har alltid funkat hittills. Förresten, Anneli kommer hit i början av juli, vi tänkte att vi kunde ses alla som vill och lägga lite tarot eller vad som helst. Jag vet att du håller på att flytta då, men du kanske kan ta en paus en kväll? Jag tror att jag är ensam hemma så vi skulle kunna vara här. Hoppas allt är bra! Kram

Postat av: Becca

Publicerad 2011-06-07 12:33:41

Kanske en paus skulle vara bra för dig? Jag sa upp mig från mitt jobb i måndags förra veckan och det känns jättebra för mig. Hade länge vantrivts där och kände att jag inte kan vara på en arbetsplats där jag inte mår bra. Hellre utan pengar ett tag och vara lycklig än med pengar och må dåligt.



sv: Tack, så glad jag blir :) Det kommer komma fler bilder på mig, jag måste bara få till det på bilden också haha!

Postat av: Zenia

Publicerad 2011-06-07 12:43:39

Hela NPS gänget kommer att vara utspridda lite överallt så det är bara att prata ihop dig med några eller köpa en plats på en gång eftersom dem går åt. Om du vill får du jätte gärna åka till Finland med oss. Vi har tänkt åka med kryssning fram och tillbaka eftersom det är väldigt billigt och så kommer vi bo på ett hotell som heter eurohostel. Ett dubbel rum går på runt 40 euro och man kan betala lite extra för en extra säng. Då kan du, jag och R dela rum om du har lust??



Tänk igenom det för vi har tänkt boka allt innan jag åker på söndag :))) skulle vara jätte roligt! Jag tror inte det är världens grej att vi inte sitter bredvid varandra men om du vill kommer vi ju bo med varandra och då kan vi åka till teatern tillsammans och gå på workshops tillsammans på söndagen.



Smsa mig på: 0700368055 om du vill så går det snabbare.

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-06-07 13:39:58

Äsch, det finns alltid andra jobb! Det finns ingen som helst anledning till att fortsätta att jobba med något du är så missnöjd med. Jag tycker att det låter som att du redan har bestämt dig, men bara vill ha det bekräftat. Du har i alla fall min och Marias tillåtelse! ;)



Kram!

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-06-07 14:27:00

Följ din instinkt :) Kunderna kommer säkert känna om du är less på jobbet med...



Jättekul om du kommer med till Pole Art! Vi kan absolut åka o bo tillsammans om du vill? :)

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-06-07 14:37:36

Kul! The more the merrier :D Vi sitter åxo på rad 6, plats 13-16 så det är inte så långt ifrån.



Tack! Nelle har inte lagt upp bilden i gruppen ännu, jag får se när den kommer upp om jag vågar dela med mig :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild