Kropp och själ

leslita.blogg.se

Drömmar

Publicerad 2011-07-18 11:12:35 i Andlighet,

Alltså nattliga drömmar. Jag drömmde i går att jag var hos mina föräldrar, de hade en jättestort fint hus och en ännu större gård med perfekt klippt gräsmatta. Det var soligt och en hund satt i mitt knä. Allt var underbart och jag var avslappnad och glad. Sen skulle jag gå "hem". Det var några hus bort och ja jag hade ett eget litet sött HUS. Det var enplan och vitt och jag hade precis flyttat in. Jag kommer ihåg att det var en sån kontrast för hemma hos mina föräldrar var allt soligt och rent och prydligt och hemma hos mig var det en regnig kväll, gammalt och stökigt.

Men det gjorde inte mig något. Jag kännde mig lycklig. Jag gick in i en walk in closet och så började jag rensa bort saker som inte var mitt som skulle slängas och jag kommer ihåg att jag tänkte. "Vad kul det ska bli att fixa till här"


http://kevingong.com/Hiking/Images/DunkIsland/B22TreeAndRocks001.jpg

I dag drömmde jag att jag var med mina bröder på picknick på en strand. Min lillebror hade en flygande drake som såklart fastnade i ett träd. Så jag fick klättra upp i trädet som var extremt högt. Hela drömmen handlade om att jag försökte komma till toppen av trädet. Sen lyckades jag och kastade ner den röda draken till min lilebror. Först nu kom jag på att jag skulle komma ner också. Och då "försvann" nästan alla grenar helt plötsligt så det blev ännu svårare att komma ner.


Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-18 13:14:52

Häftiga drömmar!! Hur sägs ju alltid stå för en själv, och varje rum är en del av den man är...! Jag hoppas verkligen att jag kan ordna den där drömtydningskursen snart!!

Här kommer mitt svar på din kommentar på min blogg:

Havanna night hade jag inte ens hört talas om!!! Den måste ju genast ses!! Hoppas jag kan få tag på den!!

Åh va gulligt med en bebisigelkott!!! Vem vet om "vår" igelkott kanske har en familj som den tar med sig om vi fortsätter att mata den!! Hoppas Det känns himla mysigt med en igelkott på tomten!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-07-18 20:06:03

Var du medveten om att du drömde den här gången också, eller var det bara den gången då du drömde att du blev jagad som du berättade om? Annars kunde du ju alltid flyga ner från trädet! ;) Den första drömmen låten väldigt trevlig dock och är helt klart ett bra tecken!

Kram!

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-07-18 21:28:18

Ja, du frågade förut om jag hade tips på hur man ska komma in i Superman. Det var väl du som frågade?

Men jag skrev att jag inte ens gjort superman ännu. Jag får inte till det bara :)

Jag kan inte/vet inte hur man gör :)



Jag menade bara i inlägget att jag kan inte göra en figure head på stången. (Så benen är på stången) men så kan jag inte göra en superman heller. Inte för att det är lika men jag har inte gjort nåt med typ benen, låren neråt. (Magen neråt om jag säger så)

Så jag har inte fått till nåt sånt, jag vet inte riktigt hur man gör som sagt :)

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-07-20 21:37:47

Kommer du på OP imorrn? Jag är där samma tid som förra veckan :)



De drömmar jag minns, iaf ett tag, är mardrömmar eller ångestdrömmar om konstiga saker. Jag hoppas på bättre drömmar snart.

Postat av: itmaster

Publicerad 2011-07-20 22:28:12

Varje gren som klättrade har varit svarigheter eller personer som du måste gå vidare med i ditt liv för att nå ditt mål, som är självklar att hjälpa andra genom kunskap och mod.

Men det kan tolkas som att du är rädd att förstå att när du når toppen kommer många av dem som var en steg i ditt liv att försvinna.

Tänk på att kanske du ska inte klättra ner igen utan hålla dig i toppen tills du lär dig att sväva??



ring !!

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-07-23 16:33:43

Svar till itmaster:



Hej, ja det var en fin tolkning det kan nog stämma för jag kämpade för att komma upp som att det var målet med drömmen.



Och nu när jag tänker på det så var det en fin utsikt när jag satt där. Först var det bara massa grenar men sen när de försvann så satt jag längst upp och kollade ut och UNDRADE hur jag skulle komma ner men jag tog aldrig den tanken till handling.



Tack <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild