Kropp och själ

leslita.blogg.se

Chicago and Rio

Publicerad 2011-07-16 22:47:34 i Sett,läst,hört,

Hej på er! Jag plockade fram min gamla dans/musikalfilm samling. Jag har alla filmer inom den kategorin som har existerat. Ca 30 filmer eller så. Och I går såg jag filmen Chicago. Har ni sett den? Den handlar om jazzen tid i Chicago och så börjar hela filmen med ett mord så hamnar huvudpersonen i ett kvinnofängelse. Filmen är ganska rolig med Renée Zellweger, Catherina Zeta Jones och Richard Gere. Vinnare av 6 Oscars så jag kan rekommendera den.

 

 

Men idag ska jag gå från Chicago till Rio och se That girl from Rio. Om en bankrånare som flyr till sambans huvudstad. Det är han som spelar ”Dr House” som är huvudrollsinehavaren. Kanske blir det även Moulin rouge sen. Jag har lärt känna lite grannar här i området och det visade sig att många pratar franska så i dag hade vi franska lektion i samlingsrummet. Insåg att jag fortfarande är ganska duktig på franska, trodde att jag glömt allt. Men icke. Det är ju bra.

 

 

Vilka favoritfilmer har ni inom dans/musikal kategorin? Och vilket språk skulle du vilja lära dig?

 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-07-17 07:53:23

Jag har faktiskt inte sett någon av dem! Men Chicago har jag hört talas om så den borde jag verkligen se! Den andra har jag inte hört talas om... :) Kram

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-07-17 19:00:34

Ah, ja, det låter lite som en läskig vridning, jag får kanske testa nån gång iaf :)



Jo, finns mycket olika tarotlekar.

Mycket vackra är dom :)



Ang det här inlägget vet jag inte vilken film jag gillar som är musikinspirerad.



Språk så har jag läst Japanska, glömt mycket dock, men det är kul. Kunde iaf göra meningar och läsa och förstå meningar, skriva meningar med japanska tecknen osv :)



Älskar japansk kultur osv :)

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-07-17 21:55:42

Den enda film jag har sett som heter nåt med Chicago är Chicagoexpressen - en gammal 70-talsrulle!



Min favvodansfilm - all times - är Dirty Dancing!!!



Här kommer svar på din kommentar på min blogg:

Allt är fint med mig! Det är skönt att vara hemma igen! Borta bra men hemma bäst, du vet..!! :D

Kram!!

Postat av: rebecca

Publicerad 2011-07-18 11:03:37

Frågestund på bloggen! :)



http://pitchtjejen.blogg.se/2011/july/fraga-pa-1.html#comment



& ursäkta om du inte gillar att få sånt här!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild