Kropp och själ

leslita.blogg.se

Te sorter i mängder

Publicerad 2011-01-19 07:37:00 i Recept,

Tee sorter i mängder

God morgon kära läsare. Det bästa jag vet för att koppla av är en kopp te, det är så gott på morgonen och efter maten. Jag har kommit på att jag har te sorter i mängder, så jag har fixat en snygg bild med alla te sorter som jag har hemma just nu.

Från vänster har vi Liptons Indian Spice
under den, Twinings collection med fruit, citrus, blackberry, vanilj, kanel och äpple.
Kobbs lust och fägring som smakar mango
Lord Nelson svart te med plommon. Väldigt god med mjölk.
Brevid den har vi en blå blommig oval burk som är Biyun akademins ekologiska gröna te.
Bredvid kobbs finns en grönt paket med lösvikt te som är smaksatt Yerba mate. Annourlunda
Längst till vänster står en burk söderblandning som är slut
under den Friggs kvällsro med örter som gör att man blir sömning (det funkar)
Och det lilla gröna paketet är Vitt ingefära te som jag fick på mässa (inte smakat)


På tal om teér vet ni om Friggs Lakrits finns kvar? Jag har letat men tror att den är permanent ute ur deras soriment. Vilka är era favorit teér?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-01-19 11:55:05

Mitt favoritthé finns hos théhandlaren i Hötorgshallen (alldeles nere vid rulltrappan). Minns inte vad det heter men det är ett kryddigt thé som smakar väldigt gott kyliga vinterkvällar. Innehåller kardemumma, kanel, ingefära och annat gott. Har för mig att det kostar ca 35 kr för 20 påsar. (En tiger på kartongen) :-)

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-01-19 12:35:19

Te är toppen! Dock dricker jag bara örtte nu sen jag slutade med kaffe för att jag sover sämre även på grönt te. Jag älskar örtte smaksatt med lakritsrot, så om du inte får tag på Friggs te kan du ju skaffa lite lakritsrot och blanda ihop med något annat te du gillar. Eller bara stoppa lite lakritsrot i en tekula så går det nästan lika snabbt som med tepåse. Annars gillar jag Pukkas teer, särskilt Relax som är smaksatt med lakrits, fänkål m.m. Den sover man väldigt bra på!



Som svar på din kommentar:

Tack! Jag vet inte hur mycket som beror på koffeinet, men ur ett ayurvediskt perspektiv så höjer förstås även koffeinfritt kaffe vata, vilket kan leda till oro, PMS, mensvärk, trötthet osv.



Jag känner mig också lite skeptisk till vindruvsmassage.

Postat av: Pitebruden

Publicerad 2011-01-19 17:00:19

jaa eller hur blev helt kär iden :D



kram

Postat av: Adine

Publicerad 2011-01-19 17:43:07

Jag dricker faktiskt inte teé..^^

svar: Ja, okej :) Min är lång som kroppen men inte så bred. Funkar bra det med. Var köpte du din? :)



Hehe tack! Fast än har jag inte gjort så många, har tänkt göra fler sådana inlägg, men det blir inte av! Ska försöka ta tag i det igen :)



Tack, detsamma! :D

Postat av: Anna

Publicerad 2011-01-19 19:12:14

sv: Oh ja Bones ør faktiskt en av dom bøsta ur hægen med kriminalserier :)m eller ja iaf enligt mig hehe

Postat av: Becca

Publicerad 2011-01-19 21:15:19

Friggs har ett ekologiskt te med lakrits smak har jag sett. Lust och Fägring har jag själv hemma, god och fruktig. Min favoritte är nog en från Friggs som är ekologisk, green chai tror jag den heter. Förbannat god! Sen tycker jag att te är lite av en vardagslyx, om man har flera olika sorter är det ännu mer lyxigare! Ska nog gå och göra mig en kopp nu..

Postat av: lijna

Publicerad 2011-01-19 21:40:57

allt bra?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild