Kropp och själ

leslita.blogg.se

Stora kost-ändringar på gång

Publicerad 2011-01-17 08:00:00 i Recept,

Nej fy nu är jag besviken på mig själv. Jag vill bli riktigt fit i år. Ska sluta med allt onyttigt. Från och med, ehm snart! Väldigt snart jag har lakrits och chocklad som måste "försvinna" någonstans först :(


Får inte äta/dricka:
  • Godis (chocklad och lakrits)
  • Läsk
  • Snabbmat, pizza m.m
  • Ris, bröd, potatis, nudlar och vitt pasta
Ska äta mer av:
  • Proteiner kött, fisk, kyckling, linser, ägg
  • Grönsaker
  • långsamma kolhydrater som bulgur, quinoa,
  • Keso, kesella
  • Gröt (havre, graham eller bovete)

http://mammamandala.wordpress.com/2011/01/02/borjar-det-nya-aret-med-en-harlig-gi-frukost/
Med andra ord ska jag börja med GI diet.

♥Bilden är länkad till dess källa.

Kommentarer

Postat av: Tia

Publicerad 2011-01-22 17:48:25

Va duktig du är :)

Har tänkt köra samma kost efter min Cambridge kur är klar , dock inte definitivt GI utan kommer äta potatis och råris MEN i små små mängder där sallad & proteinerna får stå för största delen av tallriken ( tål ju inte bulgur ect)



Godis & läsk är däremot bannlyst ! ( ingen frukt för mej heller vill bli av med mitt socker "beroende" )



Får stötta varandra lite så , kul om vi skulle kunna skicka lite recept & tips till varandra gumman ;)

Kör hårt ! ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild