Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ost håller dig smal

Publicerad 2011-02-16 10:00:00 i Recept,

Jag gillar ost, det är bland det bästa. Jag älskar ostbricka och ett glas vin. För ett tag sedan läste jag att forskning hade kommit fram till att det finns ett ämne i ost som är beroende framkallande, hehe. Kanske är jag det :P

Den nyaste forsknings studien jag läste visar att kalcium binder fett i tarmen. Och därför kan kalciumrik ost "hålla" dig smal. Vad tror vi om det då?

Ost
Google bild

Expressen skriver:

Forskarna upptäckte att om man äter 2 200 mg kalcium från magra mejeriprodukter, så fördubblar man fettförbränningen jämfört med om man bara äter 700 mg kalcium.


Ingen rekomenderad bantningsmetod men det går ju att konstatera att kalcium är bra för mycket annat också.


♥Relaterade inlägg: Ostberoende,
♥Länk: Expressens artikel,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild