Kropp och själ

leslita.blogg.se

Moxa med ingefära?

Publicerad 2011-02-01 16:13:00 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

AFP Photo, mox, ingefära

Hittade denna bilden, alltså det är moxibution med ingefära. Moxibution är en behandlingsform inom Kinesisk medicin. Man använder samma punkter på meridianerna som i akupunktur men med moxa används värme istället på punkterna. Det finns speciella moxa stavar som innehåller örter som man bränner på.

Men denna varianten är ny. Har aldrig tidigare sett ingefära direkt på huden. Har ni?

♥Relevanta inlägg: Mitt reportage om TKM, Kinesiska behandlingar, Jag testade akupunktur, Akup som skönhetsbhandling, fakta akup, Meridianerna,
♥Mer finns under kategorin: Kinesisk Medicin,

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2011-02-01 17:35:14

Kikar förbi ♥

Postat av: Eva

Publicerad 2011-02-01 17:48:02

Nej, det där var något nytt. Moxa har jag ju testat, men det här har jag aldrig hört talas om.



Läs gärna mitt inlägg om Hidden messages in water. Vore intressant att höra om du känner till det.

Postat av: Petra Karlsson

Publicerad 2011-02-22 22:46:40

Vad intressant din blogg är. kommer med all säkerhet att läsa din blogg igen! =P Ha en rolig vardag =)

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-05-15 00:30:36

Värka skönt där där . Älskar såna behanlingar

Skulle vilja testa faktiskt .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild