Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dö gammal?

Publicerad 2011-02-24 19:21:12 i Mina tankar,

Frågan kan tyckas enkel, men jag har funderat många gånger på den. Vill du dö gammal eller vill du dö i dina bästa år? Ja det beror ju på; tänker ni såklart. Ja om man är svårt sjuk och lider så vill man väll inte leva men om man är frisk så varför inte fortsätta leva? Men saningen är att ingen dör väll frisk, man måste dö av något och därmed oftast av ohälsa om det inte handlar om någon olycka.

Eller? Kan man dö av ålderdom utan att vara sjuk? Bara somna in helt smärtfritt och fridfullt utan långt lidande. Existerar sådana avslut?

http://www.barstol.nu/aikaaren/#comments

I DN (20 feb) stod det att Svenskarna blir allt äldre.Vid årsskiftet fanns det 1 659 personer som var över 100 år. Majoriteten är kvinnor. Och år 1970 fanns det bara 127 hundraåringar i Sverige.

Om du fick välja hur du skulle lämna världen, hur skulle det vara då? Skulle du vilja bli gammal?

Ja detta sitter jag och funderar över hemma och sjuk...livets avslut

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-02-24 20:35:18

Jag gillar livet och jag gillar den inställning som ofta kommer när man blir äldre. Jag tänker vara frisk så länge som möjligt och leva länge.



Jag är vata-pitta, med vata ur balans. Ja, precis, den är lite grön-gul! Hoppas att du hittar den!



Kram!

Postat av: Jess

Publicerad 2011-02-24 21:51:18

sv: Tack!! :)

I min framtida plan har jag tänkt att bli ännu vigare i min spagat så jag kan "falla" ner i den ;)



Är det du på bilden i den "handstående bryggan"??

Postat av: Katariina

Publicerad 2011-02-25 09:14:51

Svår fråga det där, undviker helst att tänka på döden...men en sak är säker, jag vill inte bli någon grönsak på långvården. Eller dö ensam utan några nära och kära kvar i livet.



Tack för komplimangen ang fotona. jag har en Canon EOS 1000 D, en enkel systemkamera. Den har många funktioner som jag försöker komma på hur man ska använda...svårast är att få bra ljus tycker jag. Man får liksom experimentera sig fram vilket jag gör. Sen hjälper det att kunna lite photoshop också för att fixa till bilder i efterhand. Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild