Kropp och själ

leslita.blogg.se

Cheesecake

Publicerad 2011-02-14 18:39:49 i Recept,

Jag bakade cheesecake förra veckan med min kompis. Vi gjorde så här:

Lägg 16 stycken digestive kex i en påse och slå sönder dem till smulor. Smält smör. Blanda kexen och smöret i en bunke så att det blir en smuldeg. Platta ut degen i en form. Grädda i 5 min.

cheesecake cheesecake

Häll i philadelphiaosten i en bunke och vispa med elvisp. Häll i ett ägg i taget och blanda i socker och riven citronskal.

Häll över philadelphiaosten över kexdegen och grädda igen i 25 min

cheesecake cheesecake

Häll över gräddfilen och grädda sista gången i ytterligare 10-15 min

Låt svalna innan du ställer den i kylen några timmar.

Serveras med sockrade jorgubbar!

cheesecake

Glad alla hjärtans dag mina underbara läsare!


p.s cheesecake är en efterrätt och inte GI godkänd tyvärr ;)
♥Receptet jag gick efter finns *HÄR*

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-02-15 18:11:18

tjoo Ett tips, välj ett recept med kondenserad mjölk i. Det blir godast och bäst resultat då:) mmhm Ciao

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild