Kropp och själ

leslita.blogg.se

Scones

Publicerad 2011-12-15 21:46:40 i Recept,

Hej på er, just nu har jag mumsiga scones i ugnen. Så gott med nybakat. Speciellt efter träningen när man är extra hungrig. Inte testat detta receptet innan så hoppas att det blir bra.

Detta receptet använde jag.
2,5 dl vetemjöl (dinkel)
2,5 dl Grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
2 dl creme fraiche (eller fil men jag gillar inte det)
50g margarin
Salt

Blanda alla torra ingredienserna först och rör sedan ner margarin och creme fraiche. Knåda/blanda och forma traditionella scones med kors imitten och gaffelhål. Serveras med smör och ost!

http://www.gettyimages.se/detail/photo/warm-biscuit-with-butter-and-honey-high-res-stock-photography/98622582

UPDATE: Det blev jättegott. Receptet är bra så testa det du också.

♥Länk: Scones,

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-12-15 23:26:32

Längesedan man vakade scones, det som är så gott!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-19 14:36:50

Scones är ju också supergott! ^^ Men prova gärna det recept jag la upp om du vill :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild