Kropp och själ

leslita.blogg.se

More from Fashionweek

Publicerad 2011-08-12 23:20:00 i smink och hudvård,

Hej på er nu är fashionweek över. Det har varit riktigt roligt, galet stressigt och ingen branch jag skulle hoppa in i men det var värt allt slit. Bara att få vara där och se hur allt går till backstage men stylister, frisörer, makeup och naglar, fotografer och framförallt modellerna. Klädbyterna skulle gå på två och en halv minut, allt bara slets av och kastades och minuten efteråt skulle personen vara en fläckfri supermodel utan en skråma redo för nästa runda på catwalken som varade i 20 sekunder. Galet!

I onsdags var jag med och fixade inför Stylein och Altewai Saome. Ingen av de kläddesignerna passade riktigt min stil. Däremot såg jag Mayla på torsdagen som jag blev kär i. Vill ha allt. Det var sådär riktigt tunt, trnasparet tyg i olika färger, en kläning i aprikosfärg med trådar all over. Ni vet så där sambakläning. Jättefin. Såg även Busnel som var väldigt klassikst franskt look med mycket kappor och naturnära färger.

Sen missade jag helt Odd Molly som jag var lite ledsen över för jag älskar dem och det var första gången på flera år som de hade visning i Sverige. Men jag kollade i deras lookbook efteråt som jag fick och jag bara längtar tills deras vårkollektion kommer ut nästa år. LOVE. Slutligen hjälpte jag till i Paviljongen med Tiger som var riktigt coolt. Inget jag skulle köpa men väldigt vågat och kreativt. Tiger var slutshowen för hela fashionweek så de hade satsat järnet.

Jag har gjort ett bildspel, klicka på play.

Update:
Jag satt och kollade på youtube och tänker bara wooow! Det är är ju jätte stort, fashionweek Stockholm. Jag fattar inte att jag har fått vara med, när de intervjuar alla kända personer så tänker jag att oj, hon stod ju ju jag bredvid och han pratade jag med och den modellen klädde jag på. Så tacksam är jag. Det har varit super kul!

Var det någon av er som var där?

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-08-13 14:29:46

Vad spännande att få en inblick i så galen och kreativ branch! :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild