Kropp och själ

leslita.blogg.se

Finslippad inför intervju

Publicerad 2011-08-23 07:37:20 i Vardag och nöje,

God morgon, jag känner mig lite smått sjuk och funderar över om jag ska skippa träningen i dag...

Jag berättade för min granne i går att jag skulle iväg på arbetsintervju och han önskade mig lycka till. Några timmar efteråt kommer jag hem och han frågar hur det gick.

- Jo det gick bra, jag fick jobbet, säger jag glatt.
- Jasso grattis, trots din nya punkfrisyr säger han på skämt och skrattar.

Det är intressant för jag tänkte precis likadant innan. Undrar vad de tycker om min hårfärg, det är inte så diskret. Och sen har jag varit jättesugen på en "dermal anchor" på kinden men så funderade jag över vad mitt nuvarande jobb skulle tycka om det. Får jag sparken då om jag vill ha en piercing?


Nu ska ni berätta för mig hur galen jag är...

Hela samhället är så fördomsfullt och det stör mig.
Det finns en till massör på detta stället i Solna som jag ska börja joba på. Han är gay. Och han berättade att en gång kom en kund, en man in och sen så vände han och gick på en gång. "Det var inte som jag tänkt mig, sa han bara"

Jaha men vad fan hade du tänkt dig? En blond ung tjej? För rasism, det vill jag inte ens prata om i detta inlägget. Ska man behöva vara en finslipad diamat utan mänskliga brister. Man ska kunna allt, se ut på ett visst sätt, vara på ett visst sätt, komma från ett visst ställe och tycka och tänka på det sättet som de föredrar. Allt är så falskt ibland. De flesta som går på jobbintervjuerna lägger upp en fin fasad. Men vad hände med att vara sig själv?


För övrigt är jag glad över mitt nya jobb, det känns jättebra att de vill ha mig som jag är. punkt.

Kommentarer

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-08-23 08:29:52

Man får ofta inte vara sig själv på jobbet, tyvärr. Vilket är väldigt tråkigt för en värld där alla är lika är väldigt grå.



Jag är tacksam över att jag får komma klädd som jag vill på jobbet, i klänning, kortkort, sunkiga jeans, lackbyxor, utan att något sagt ngt annat än positiva saker.

Men sen så säger alla att jag inte ser ut som en ingenjör åxo :) Hur de nu ser ut...

Postat av: Stina

Publicerad 2011-08-23 09:06:23

Jag kan verkligen hålla med dig och det här är något som jag stör mig på något rejält.

Postat av: Maria

Publicerad 2011-08-23 09:18:01

Grattis till nya jobbet!!! Jag ska planera in din fest, så jag kan spara ihop lite energi till den. KRAM

Postat av: Becca

Publicerad 2011-08-23 10:41:00

Grattis till jobbet, mitt drömjobb :) Får leva lite genom dig!

Det som hände din kollega är ju absurt.



sv: Malmöfestivalen pågår i en vecka, så det är mycket konserter. Rix FM, Veronica Maggio, Bob Hund, Ghost, Maskinen är några av de som ska/har spelat.



Kram

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-08-24 12:09:44

Grattis till jobbet! du är grym! Lycka till

ps. Jag tycker verkligen inte du ska ha en Dermal anchor på din kind. Dina ögon glittrar så det räcker;)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-08-24 14:07:01

Svart till Elisabeth



Hej, tack så mycket :) A jag vet men jag tycker att det är så fint, däremot tycker nog mina föräldrar som du hehe



Kramar

Postat av: Vill du ha bra syn?

Publicerad 2011-08-24 20:41:18

Intressant blogg, och lycka till på det nya jobbet.

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-08-26 17:18:17

Grattis till jobbet!! :D

Postat av: Indiana

Publicerad 2011-08-28 20:43:50

Grymt bra skrivet, håller med dig till 100!

Var nyss med om en väldigt speciell situation inom jobb faktiskt. Som hade med detta att göra. Otroligt sjukt och orättvist.

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-08-29 21:14:53

Det beror ju helt på branch, och även skillnad även där.



Jag frågade min chef då jag jobbade liksom nu i matbutik, men en större butik där vi t.o.m fick fylla i papper om att inte ha synliga piercings osv.. (även om öron och näsa och sånt är samma sak anser jag)

Men jag hade ju i näsan redan och ville göra i kinderna, i smilgroparna.



Jag tog med bilder och visade chefen hur det skulle se ut, men att jag skulle ha genomskinliga stavar och genomskinliga kulor på kinderna så det inte syntes lika mycket som stål.



Han sa ja! och han fick en kram av mig.. :D sen tog jag visserligen ur dom efter 5 mån för att jag inte orkade med dom, dom läkte ju, men dels blev dom ändå irriterade pga att det är ju ett svårt område där man tuggar och rör på munnen hela tiden när man pratar.



+ att jag inte stod ut med blickarna jag fick.



Ibland saknar man dom, ibland inte.



Men ja, du är väl inte i matbranchen (där dom brukar vara gnälliga om sånt) och då är det bara att fråga tycker jag :)



Har sett såna med dermal anchors på Kjell & C:o (teknikaffär typ) och andra affärer osv..



Man kan inte mer än få nej :) eller så får du ett ja :)

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-08-29 21:16:20

Grattis ska jag ju säga också :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild