Kropp och själ

leslita.blogg.se

Den nionde insikten

Publicerad 2011-08-20 10:00:00 i Citat,

Den fjärde insikten... prästen berättar att...

"Människorna har fastnad i ett slags kamp om varandras energi. När vi får andra att acceptera våra synpunkter identifierar de sig med oss. Det drar deras energi över till oss och då känner vi oss starkare"


Den unga turisten i Peru inser...

"Så problemet är alltså att alla försöker kontrollera och manipulera varandra för att få mer energi eftersom vi känner att vår egen är otillräcklig?"


-Ur boken "Den nionde insikten" av James Redfield-

http://gogi.ekvist.se/images/prod/35514_m.jpg









Det är en väldigt intressant bok som handlar om nio insikter. Rekommenderas!
Har du läst den? Berätta vad du tyckte i så fall.














Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-08-20 10:32:16

Åh, jag älskar den boken, världens bästa!!!

Kram kram

Postat av: Emilie

Publicerad 2011-08-21 12:11:41

Bilder, jag vill se mer snygga bilder på dig ;)

Postat av: Stina

Publicerad 2011-08-23 09:03:44

Jag älskar också den här boken! Innehåller många kloka ord och är värd att läsa om flera gånger.

Postat av: camilo

Publicerad 2011-08-23 13:07:28

mycket bra bok. läste den för 12 år sen. finns även tionde insikten och någon mer av samma författare.. jag tyckte att boken öppnade upp mig för en mer spirituell sida som jag utforskat sen dess.



grattis till nya jobbet, härligt att det går så bra för dig <3 puss o kram

Postat av: camilo

Publicerad 2011-08-23 13:12:29

kan varmt rekommendera en bok som heter "Samtal med gud" jag vet titeln är något avskräckande,(va för mig ialf) men inte alls kristen utan snarare filosofiska frågor vi alla människor har oavsett religion, läst den 4 gånger nu :)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-08-23 13:19:30

Svar till Camilo:



Hej, vad roligt att du tyckte om den boken. Jag hade ingen aning om att det finns den tionde insikten. Ska definitivt hitta den :) Jag har läst "Samtal med Gud", den är bra. Man måste läsa den sakta eller flera gånger för att det är så mycket tankar som kommer upp.



Tack så mycket, jag hoppas att det blir bra på nya jobbet :) Hur går det för dig med allt?



Puss o kram :)

Postat av: camilo

Publicerad 2011-08-23 13:54:48

Ja precis kommer upp massa tankar medans man läser den :) det går bra för mig me just nu, jobbar på ikea och tränar och mår bra :) life is good

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-08-23 17:49:56

Svar till Camilo.



Ja det gör det. Jag skriver ibland upp vissa saker så att man kommer ihåg.



Ja men vad bra att allt är fint med dig, hur gick det med din poker resa? Blir det nått av? hehe Jag har varit på Ikea några gånger i Gbg men inte sett dig.



puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild