Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tidsskrift

Publicerad 2011-04-11 10:00:00 i Vardag och nöje,

Just nu håller vi på med en riktigt rolig kurs på journalistprogrammet. Den heter tidsskriftsproduktion, hela vår klass är indelad på fyra olika grupper, redaktioner. Och i den redaktionen har alla fått var sin roll som antingen ledningen, bildredigerare, korrekturläsare eller layoutansvariga. Givetvis ska alla skriva mins en artikel/reportage var och även redigera ett uppslag i programmet In design. Ok nu blev detta typ kursbeskrivning, haha men...

Vår tidning ska handla om mat. Fast på ett annorlunda vis. Det ska vara hur man tillagar, äter och vad i olika kulturer och varför. Vi vill annalysera på djupet men även vara en lättsam tidning som tar upp roliga grejer och småplock.

http://www.energibruden.se/

Jag ska skriva om Rawfood och jämföra det med Kinesisk kostlära. Som jag har nämnt innan i bloggen, till exempel om att rå mat inte är bra för magen enligt TKM. Så jag försöker boka in intervjuer under dagen med intressanta människor under dagen. Bland annat med Peter Torsell som har skrivit en bok om TKM kost och han undervisade på spa programmet men jobbar på Akupunkturakademin i Sthlm. Och någon för företaget Renée Voltaire ska jag försöka träffa :) 

Någon här som äter rawfood som vill berätta hur det har påverkat din hälsa och varför du väljer att äta så?

Någon annan som har tips på böcker, sidor och intressanta människor som skulle hjälpa mig?

Om

Min profilbild