Kropp och själ

leslita.blogg.se

Amega stav

Publicerad 2011-04-06 08:23:32 i Alternativmedicin,

På Harmoni expo mässan i söndags så testade jag en spännande behandling.

Jag står och funderar på vad det är för bahandling och läser på skylten: "Amega". När jag vaknar till sitter Maria redan på en av de två utsatta stolarna.

Kvinnan som jobbar vid båset sväljer snabbt tuggan av den halvätna mackan. -Vill ni testa? frågar hon och tar fram sin stav ur bakfickan. Den är i storleken av en penna och silverfärgad, dock väger den mycket mer. Maria sitter på plats och kollar på en vägg med bilder från en resa i latinamerika. Jag tar plats bredvid henne och den anndra kvinnan som ska behandla mig frågar om jag har ont någonstans.

Amega stav

Hon viftar med staven framför mig som om hon vore en läkare som lyser med sin undersökningslampa efter ögonpupilrörelser. Men ganska snabbt blir jag lugn i sinnet och tar automatiskt några djupa andetag. All ljud från folket på mässan försvinner.

-Jag kommer att "snurra" i ca en kvart, mer är inte bra första gången för det sätter igång så mycket i kroppen, berättar hon.
-Okey, jag har oftast ont mellan skulderbladen och alltid på handlederna, säger jag och blundar.

Hon börjar med att balansera mina chakran från huvudet ner till midjan på framsida kropp. Hon snurrar staven medsols utan att vidröra mig. Jag känner inget speciellt ännu. Känner bara doften av rökelser och aromalampor i mässans stora sal. Hon pratar med folk som går förbi och verkar själv väldigt uppe i varv och lite flumig. Men vad är inte en sån här behandling? En stav som ska öppna energiblockeringar i kroppen, starta självläkningen och reducera smärta.

- Allt sitter i staven, det spelar ingen roll vem som gör det, man lär sig hur man ska snurra den.

Nej det är inte precis som healing men något händer i kroppen kan jag konstatera. Jag känner hur det drar i huden. Inte på ett obehagligt sätt men väldigt djupt inne rör det sig. Det krypper under huden. Hon petar nu runt skulderbladet och håller med andra handen på mitt huvud för att sedan kunna snurra igång energierna i nacken. Sedan går hon runt stolen, framför mig och snurrar ovanför handlederna en stund. Jag tjuvkikar en sekund men blundar sedan igen.

-Du släpper ifrån dig så mycket! Din kropp jobbar effektivt. Jag blir alldeles varm säger hon och fläktar blusen runt halsen.

En kvart går fort och jag är lite snurrig efteråt. Maria kollar på mig och ler. Hennes behandlare tar fram en silvrig termos och häller upp kallt vatten til oss. Man måste dricka snurrat vatten efteråt.

Ameg stav

På kvällen känner jag mig lite mentalt ostadig, lite som pms. Och dagen efteråt hade jag ingen smärta mellan skulderbladen, helt borta. Att en sån lite stav kan vara så kraftfull.


Hade ni hört talas om det? Någon som har testat? Och Maria hur mådde du efter?


http://www.eamega.com/

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-04-06 15:32:25

Hej! Jag kände också av det, absolut. Hon snurrade mycket vid magen eftersom jag brukar ha ont, men de senaste dagarna har jag haft ännu mer ont än vanligt, men det beror nog på andra saker. Har känt mig lite ostabil mentalt jag med, det kom upp ovanligt mycket känslor dagarna efter. Häftigt var det i alla fall! Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-18 13:47:04

har testat den och ett par timmar efter kände jag mig väldigt låg som har hållt i sig en vecka ca .. Kände mig stabil före jag testade den- mycket känslor som kom upp ett par timmar efter.. Är annars ganska skeptiskt till sådana här grejor, om mitt sinnestillstånd kom av staven eller ej, vet jag inte, men vill prova igen.

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-11-21 13:16:56

SVAR TILL EVA:



Ja har du också testat. Låter som att du fick mycket biverkningar men det är ju ett tecken på att något hände. Jag fick också upp mycket känslor hehe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild