Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hårmodell funderingar

Publicerad 2010-09-29 23:10:08 i Hårvård,

OMG! Vet inte vart jag ska ta vägen just nu. Jag bådde VILL och vill inte.
Jag var på mötet för de uttagna hårmodellerna till Stockholm Hairdresser i dag. (stockholmhairdresser)
-Saken är den att de vill klippa mitt hår så att det blir ungefär till axlarna och i lite olika ettaper. Dv.s uppklippt.
Och så kommer det att färgas lite coolt. Nu var inte frisören som skulle klippa mig där, så jag ska tillbaka imorgon och prata med honom. Så att jag får en klarare bild på vad han tänkt sig.

Plus och minus listor

PLUS
Gratis klipp och färg (värde av ca 3000 för mitt hår) (+ 1250kr för inträdes biljett gratis)
Modelljobb i Sthlm (bra meriter)
Roligt! catwalk, modella,
Förändring

MINUS
Förändring
Jag vet inte om det kommer att passa på mig.
Jag kan ångra mig och sakna det långa
Hair collage
Jag måste ta reda på vad frisören menade när han sa till axlarna. Är det som de två översta bilder så är det Okey.
Men om han menar kortare än så, vill jag inte vara med. Sedan får man inte glömma att lockigt är alltid längre än det ser ut om man plattar ut det. Så om han menade klippa av det till axlarna så kommer det locka upp sig ännu kortare eller om han menade klippa så att det hamnar vis axlarna naturligt??

Oavsett så kommer jag inte att bli ful och oavsett så kommer det att växa ut. Det är bara lite hår. Eller hur?

Vad tror ni helt seriöst, kommer jag att passa i kort hår? Kommer det bli fint?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-30 10:23:05

Oj vad svårt. Det låter ju jätteroligt, men jag förstår att du tvekar. Ditt hår är så vackert! Men som du säger, det är bara hår och växer ut. Och jag tror att du skulle passa i kortare. Men svårt! Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-30 10:29:06

När man är hårmodell så brukar de inte göra någon frisyr som de inte tror att man passar i, och man kan ju anta (eller i alla fall hoppas) att de vet vad de gör. Jag skulle göra det om jag var du, håret växer ju ut igen! Och ja, du skulle nog passa väldigt bra i kort hår också :)

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-09-30 20:05:38

Hej min kära vän! först aå var det såå nära att jag och min syster kunde åka till Sthlm några dar runt min födelsedag (19okt) men hon är tvungen att gå på 3000kr dyrt tandläkarbesök. så nepp men längre fram förhoppningsvis. nu om hårmodellgrejen, jag förstår att du är lite skraj. Jag skulle ju vara modell en ggn samtidigt som dej, men illrött å ah var to mutch. Fast jag tycker du ska tacka ja! du föressten jag har klippt mig! men säger inte hur höhö.. jo fast i nästa mess. nu IDOL kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild