Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ett önskeliv

Publicerad 2010-09-10 18:24:25 i Mina tankar,

Ofta tänker jag hur det skulle vara att ha ett annat liv. Hur det skulle vara att bli någon annan.
Eller att plocka fram en annan del av sig själv. Någon som ligger gömt inombords som samhället inte tillåter.
Eller hur det skulle vara att leva i en annan kultur. Det är svårt att förklara men ibland känner jag mig formad och uppställd på en rad. Så här ska det vara! Du föddes i Sverige, du föddes på 1900 talet och det är så du ska leva!

Jag önskar att...
Jag inte ägde någonting.
Jag inte hade ett fast hem.
Jag inte var beroende av tiden och kalenderns planering.
Jag helt enkelt levde naturligt och fritt.
Frihet

Det kan låta helt konstigt, men jag känner verkligen så. Extremt mycket. Jag vill inte ha alla materiella ting!
Det ger mig ingenting, jag blir inte en bättre människa av att äga saker. Utav att sträva efter mer.
Det handlar om tacksamhet, bara leva i nuet och det är ganska svårt i detta samhället. Näst intill omöjligt.
Jag är en fri själ, och det är faktiskt detta jag längtar till. Att komma bort från allt och ändå känna mig nöjd.


"Men mest av allt önskar jag att jag inte önskade mig någonting alls
"

♥Relaterade inlägg: Att förändra sitt liv, Att vilja ha mer och nått annat, I-dont-believe-in-never-ending-nightsPaolo Coelho, Hitta ett hem,

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-09-10 18:42:47

Åhh, precis så känner jag också många gånger!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-10 19:51:42

Jag känner precis likadant. Du är inte ensam :)

Det är bara att säga till när du kan, och känn dig absolut inte tvingad. Yogan är här i Haninge, på Korpen. Det är gratis nästa vecka så jag tänkte testa. Det är Yinyoga, som är rätt lugnt, så det borde passa mig. Kram kram!

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-09-10 20:41:19

Be careful what you wish for - it just might come true...!! ;-)



Här kommer svar på din kommentar på min blogg:

Det här med hur andra stavar ens namn är ju olika viktigt för olika människor! Jag gillar INTE när nån stavar mitt namn med e på slutet - det är liksom inte jag...!

Postat av: Madde Neo o Emma

Publicerad 2010-09-11 17:44:27

Känner igen det där, det är en mycket sund tanke!

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-09-12 12:34:56

Sv: Hej Madde Neo o Emma! Hoppas att ni mår bra, tack för eran kommentar.



Det var lite olika åsikter om min tanke var sund eller om jag skulle akta mig för vad jag önskar mig, hehe Men jag tror att det är ok att drömma sig bort ibalnd :)



Ha en fin fin dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild