Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hälsomålen update

Publicerad 2010-10-19 13:09:07 i Hälsonytt,

Hur går det med hälsomålen? Tänkte bara berätta lite kort och peppa er som har egna hälsomål. Vi kan klara det!
Mitt mål var att sluta med sötsaker och att börja göra situps/armhävningar och Stretcha några gånger i veckan.

Sötsaker
har jag varit väldigt duktig med och tackat nej många gånger. På jobbet finns massa goda efterrätter och fika bröd i personalrummet varje dag, finns även en fruktskål som jag väljer istället. I skolan har jag inte köpt choklad eller dylik på rasterna som jag gjorde förr. Jag har börjat ta med mig melanmål (torkad frukt och nötter) som jag kan äta när min energi börjar ta slut eller sötsuget smyger sig fram. Och till sist har jag inte köpt hem något sånt överhuvudtaget :-D

Träningen har jag däremot inte kommit igång med än. Jag tränar ju dans en gång i veckan vilket är jätte bra men det har inte blivit så mycket med styrketräning hemma.

Stretchingen har jag gjort några gånger så det är bra men jag ska försöka mer.

Stretchingen
Hur går det för er med era hälsomål?

♥Relaterade inlägg: Leslitas hälsomål,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-19 13:52:15

Kämpa på! You can do it :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-10-19 14:44:12

Heja! Att du inte kommit igång så mycket med träningen tycker jag inte att någon kan klandra dig för. Bara att sluta med sötsaker efter att ha ätit det regelbundet är en stor förändring! Mer än vad de flesta lyckas med!

Postat av: Sara

Publicerad 2010-10-19 20:03:10

Vilken fin blogg! Har läst igenom citaten nu, somliga är verkligen tänkvärda:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild