Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ge mig ny kraft...

Publicerad 2010-10-29 13:31:42 i Psykologi,

Jag är egentligen inte trött. Men känner mig uttömd på energi. Och framför allt är motivationen på noll...Jag har ingen lust för det här. Jag vill vara någon annanstans med någon annan än mig själv. Jag insåg att jag har tre års studerande kvar, undrar hur jag ska klara det. Känns jätte jobbigt. Måste bara hitta motivationen igen. Jag vill ju verkligen bli journalist, jag vet att det målet är något jag fortfarande vill. Det är vägen dit som känns omöjlig. Att palla sig igenom tråkiga kurser som inte alls är det jag är intresserad av. Jag har så många ideér på vad jag vill skirva om, alternativ medicin, andlighet, folkhälsa i andra länder, resor, hälsa och kultur m.m. Finns mängder med intressant. Jag har en vision om hur yrket kommer se ut. Och det kommer att passa mig perfekt men just nu känns det så avlägset.

Jag trivs bra i Stockholm nu, jag har börjat lära känna folk men inte fått någon "bra" kompis som man kan snacka om allt med. Jobbet är spännande, men det är verkligen inget jag vill hålla på med resten av livet. Det är roligt som ett extra jobb. Enbart.


Jag vet inte vad annars jag skulle göra liksom. Jobba med vad? Plugga till vad? Finns inget annat alternativ, det är jobba med hälsa eller bli journalist jag alltid velat. Och nu är jag klarutbildad inom första området och bestämt mig för att slå ihop det. Och jag tror att det kan bli riktigt bra. 

Jag behöver någon som pushar mig, lite stöd från någon...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-29 15:55:08

Hej vännen. Tråkigt att det känns så tungt just nu. Jag tänker på dig. Skulle gärna komma och pigga upp dig, vi kanske kan hitta på något på söndag? Hoppas det känns bättre snart. Kram

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-10-29 23:41:27

Jag tror att det är livsviktigt att gå efter vad hjärtat och magkänslan säger. Jag tror det i de flesta fall kommer guida en rätt här i livet.



Och vad kul att du fortfarande kikar in.

Lycka till, jag tror på dig!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-10-31 20:56:50

Åk hem å hälsa på din familj! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild