Kropp och själ

leslita.blogg.se

B- uppsatts om Qi gong

Publicerad 2010-05-04 14:56:51 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Hej! I går startade allra sista kursen på spa programmet. B-uppsatts. Jag och Frida har valt att skriva om Qi gong och dess effekter på depression och ångest. Vi ska göra en litteraturstudie som innebär att man läser igenom ett par artiklar och sammanställer vad de kommit fram till. Hur dem gick till väga, hur lång studien var, vad hade de för urvalsgrupp (krav på deltagare) och såklart om Qi gong gav någon effekt eller inte. Det är intressant, i dag har jag läs igenom tre st artiklar och börjat skriva på bakgrunden. Så snart har ni ett forskat bevisat resultat på om och varför Qi gong möjligtvis är bra för depression och ångest.

Det är en väldigt omfattande uppsatts och man får inte använda böcker och absolut inte Internet som källa. Det ska vara vetenskapliga publicerade studier från databaser. Det gör det hela lite svårare. Och allt på engelska också men det är vi vana med på spa prgrammet. Till dig som har sökt. Förbered dig på att en stor del av kurslitteraturen och alla artiklar är på engelska.

Så nu framöver har vi inga föreläsningar och nästan ingen tid i skolan. Vi har endast tre handledningstillfällen och sedan examinationsdagen där vi ska opponera på varandras B-uppsattser. Och sedan är jag färdigutbildad! wiho
Tai chi spa programmet
Utövar Tai chi- lektionstillfälle.


♥Läs gärna tidigare inlägg om Qi gong: John JouperFan Xiulan-Grand master i Qi gongOm Fan XiulanQi gong,

Kommentarer

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-05-04 20:01:10

Teastar smileys :) :D :P ;) :/ :thumbup:

Postat av: camilo

Publicerad 2010-05-05 01:18:08

verkar funka :P

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-05-05 09:27:52

hehe yes det gör det! satt igår och fixa massa med designen. Fixade droppdown istället för lista på arkivet, började bli för långt. Och så fixa knapparna med lite färg :P o.s.v



Kollade du in databasen? Och hur gick det med joggingturerna? :)

Postat av: camilo

Publicerad 2010-05-05 14:37:23

okej vad kul ;) men måste du ha så att skriver en verifikations text varje gång man kommenterar? .



tyvärr blev inget igår efter att jag fått dåliga nyheter om min familj :( så jag försöker lösa det nu. du kan väl ringa ikväll så förklarar jag.. kraaam

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-05-06 17:15:01

Sv camilo: Hej, det är inte jag bestämmer vertifikations text. Ibland kommer det ofta och ibland inget alls.



Men hör av dig sen när du har fått reda på vad som händer med familjen, eller om du bara vill prata. Jag har en kund emellan 18-19 bara ifall. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild