Kropp och själ

leslita.blogg.se

Only one way out

Publicerad 2010-05-14 20:58:01 i Mina tankar,

Det har varit mycket i mitt huvud på senaste tiden.
Det är skrämmande att ta ett steg rakt ut i det verkliga livet.
Måste släppa taget om allt, om det trygga livet man alltid haft.
Nu ska jag skaffa mitt första jobb, egen lägenhet i storstan.
Det är inte det praktiska det handlar om, det vet jag att jag klarar av.
Det är förberedandet, det psykiska, att våga.
Jag har ju haft egen lägenhet i lite över ett år (jo bara),
Jag har studerat utan paus och uppehåll ända sedan jag började som barn.
Och nu plötsligt får man inte gömma sig bakom böcker :)
Det känns väldigt skönt ändå. Stå på egna ben; helt ensam.
Nystart. Jag kan bestämma precis hur jag vill ha det.
Träffa likasinnade människor och leva ut min energi som jag har inom mig.
Har verkligen inte trivts i denna stad, ensamt, tråkigt, tomt.
Det smittar av sig på mig, jag känner mig ibland tom och fantasilös.
Känns så begränsat och tillgjort. Som att allt går runt i en cirkel.
Jag är ganska livlig av mig egentligen, Jag gillar inte rutiner egentligen,
det är bara ett sköld som jag håller uppe så länge. Och snart är tiden inne,
antingen kastar jag av mig det eller så kommer någon att rycka av det som kasta ut mig.
Snart ska jag ta en steg ut i det verkliga livet. Det finns bara en väg ut, bara ett val. Gör det!
funderande indian kvinna
Bara en sillsam fundering i vindens alla tankar...

Kommentarer

Postat av: Majda

Publicerad 2010-05-14 23:45:30

Vad trevligt! Jag gick min utbildning i Kristianstad igenom Badmästare utbildningen blev man också SPA terapeuter. Jag är för tillfället arbetssökande och har ibland kunder hemma. jag älskar verkligen detta yrket och jag funderar att vidareutbilda mig till hudterapeut.



Sj då? Vart utbildade du dig? Kram

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-05-15 00:14:20

Hej Lesly!

Det var ett tag sen jag var här inne och läste din blogg, men nu har jag läst igenom den!

Va spännande det låter att du snart - väldigt snart - ska ut i livet på egen hand!! Jag önskar dig verkligen lycka till!!

Vet du var du kommer att hamna efter din examen? Om det blir Stockholm skulle vi kanske kunna träffas nån gång!! Vore kul tycker jag! Du har ju min e-mailadress - du får gärna höra av dig på den (oavsett vart du flyttar)!! :D

Jag har nu tagit bort min blogg - med sorg i hjärtat, men det var ett val jag kände mig tvungen att göra. Livet består ju av prioriteringar...!



Hoppas vi hörs snart!! Ha det så bra!!

KRAM!! //Anneli.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-15 16:50:53

Jag känner igen mig! Jag har också pluggat heeela mitt liv, det är läskigt att behöva ta steget ut på riktigt. Men det är är spännande! Hoppas du hittar din plats!

Postat av: martina victoria kuhse

Publicerad 2010-05-16 02:54:39

åh va mysigt. hur var det i mallorca? :)



jag sökte 3 st inom folktandvård, uppe på näl och inom fyrbodal så jag hoppas innerligt på att jag får något av dem. det är sån feriepraktik som finns inom gymnasierna :)



men va skönt med jobb! vart ska du börja jobba och med vad? förstår din tanke, det är ett nytt steg i livet. men se det som en utmaning. jag vet att du klarar det. jag har alltid sett dig som en stark tjej. puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild