Kropp och själ

leslita.blogg.se

Freestyle Träning

Publicerad 2010-05-16 13:20:51 i Dans & Annat,

freestyle
Freestyle brädan är en nyhet inom träning. Man står på en stadig platta som är fästa med gummiband.
Gummibanden sätts runt fotleder och så håller man i handtag för att träna överkropp.
Gummibanden finns med olika styrkor så att man kan reglera motståndet.
Varje rörelse upprepas ca 12 gånger 3 set. Freestyle plattan tränar hela kroppen. Från uppvärmning till armar, ben och bål. Freestyler går att använda till rehabilitering, dans/aerobics, gym m.m
sägs vara 50% effektivare träning och kontraherar musklerna 20% mer. Kommer även åt småmuskler som annars är svåra att nå. Det har gjort studier på Freestyler som visat bra resultat.
Freestyler
Brädan finns att köpa för ca 2000kr vilket är ganska dyrt. Men annars går det att göra samma rörelser med gummiband som finns billigt i sportaffärer.

Vad tror ni om denna träningsform? Kommer den att bli populär? skulle ni vilja testa? Någon som har testat eller ägen en Freestyler platta?

*Länkar: freestylerpro.sehalsa.se,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-16 15:19:08

Nej, du har rätt. Kommer faktiskt på mig själv ofta med att göra så. Men jag jobbar på att stå för hela mig, har kommit långt i alla fall kan jag lova :) Jag längtar verkligen också efter att få leva mitt eget liv nu, det är okej att bo hos mina föräldrar ett tag, men jag känner verkligen starkt att jag vill klara mig själv nu. Speciellt när man verkligen vet vad man vill. Ha en bra dag du med!

Postat av: Majda

Publicerad 2010-05-16 16:18:21

Förreseten! Vart kan man köpa bivax? har du någon aning? Kram

Postat av: supermom

Publicerad 2010-05-16 22:31:56

Hahaha! Jag läste också om den här häromdagen och tänkte skriva om den... men det pris jag såg var 1000 någonting...



Skulle vilja prova!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild