Kropp och själ

leslita.blogg.se

Terapeut eller Usk [del 2]

Publicerad 2010-07-12 15:47:06 i Hälsonytt,

Hej jag skrev för ett tag sedan om att jag "kände" mig lurad och nu har jag kommit på att jo jag blev tyvärr lurad! Det var precis som jag inte ville tro, jag tänkte att jag bara var feg och litade därför inte på min magkänsla. Jag ville verkligen ge detta en chans och jag hade ändå planerat att söka SOS för att komplettera upp min inkomst eftersom att man aldrig tjänar riktigt bra på ett nyöppnat ställe. Men nu fick jag ett mejl för några dagar sedan ifrån Biyunakademin, min arbetsgivare. Han skrev att dem har valt att INTE satsa på spa avdelning utan jag får hyra ett rum om jag vill och ta emot egna kunder. Men hallå! Med vilka pengar ska jag hyra rum och med vilket kontaktnät ska jag få kunder. Jag kommer bara att gå back om jag hyr och sitter där och väntar på att det kanske dyker upp en kund. Så nej tack. Fan jag skulle ha skrivit på avtalet på en gång. Jag var inte helt nöjd så vi skulle göra lite små justeringar innan och då hann dem ju ångra sig...
TKM TCM
Föresten har jag lust att snacka skit om Biyunakademin. Men jag går inte så lågt. Jag kan bara inte fatta hur en så högt satt person som är läkare i TKM och grand master i Qi gong och som har en sån god livsfilosofi kan göra så emot mig. Hon gick från att vara min absoluta idol till NOLL respect. Och jag hoppas verkligen att det går dåligt för dem...

Nu håller jag på söka jobb för fullt. Hjälp gärna till om ni vet något ställe eller så för jag känner ju inte till Sthlm. Vad finns det för SPA anläggningar? Vart kan man jobba som massör? vilka sjukhus/vårdcentraler kan behöva en undersköterska (usk)?

♥Relaterade inlägg: Terapeut eller undersköterskaMitt nya jobb, Öppningspremiären,
♥Relevanta länkar: Biyunakademin, Gröna Draken,

P.s Tänkte börja böra hemmabehandlingar för er som är intresserade klicka *HÄR* för mer info.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-12 16:13:22

Hej! Gud vad tråkigt att höra, jag lider med dig!

Jag har fått ett erbjudande från en frisörsalong att jobba där, men jag vet inte när eller om man måste vara egen, ska ta reda på det. Jag är inte riktigt redo att börja massera än, så jag kan kanske föreslå att de börjar med dig, och sen kanske vi kan dela på det efterhand? Jag kan höra efter om du vill. Den ligger i Haninge där jag bor, inte långt från Farsta.

Hoppas det löser sig! Kram

Postat av: camilo

Publicerad 2010-07-12 20:40:21

fan va tråkigt att läsa.:( hoppas du hittar nåt bättre.. kram

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-07-12 21:15:15

Ja det var verkligen tråkigt. Jag kände på mig att dem var oseriösa hela tiden (eller ja efter att jag flyttat hit så kände jag det) Men jag får fixa mitt sista betyg och sen får jag se vad som händer :P allt bra med dig annars?

Postat av: camilo

Publicerad 2010-07-12 21:34:13

ja man ska lyssna på magkänslan men kanske inte så lätt i det läget, stort beslut ändå flytt o jobb. tack det är fint med mig nu, hade en svacka i vintras men mår prima igen, jobbar extra och sparar till en resa. hör av dig någon dag om du får lust, hade vart trevigt att prata me dig :) kraam

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-07-12 22:15:51

Sv: Det kändes rätt först men sedan blev jag osäker av någon konstig anledning...



Ja det låter bra,så du har fått jobb? nice :) lycka till med det. Mmm det kanske jag gör. Hade så bra :D Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild