Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tacopaj

Publicerad 2010-07-27 14:01:12 i Recept,

Tacopaj
Jag gjorde tacopaj igen. Min nya favoriträtt. Nu har jag gjort samma paj 4 gånger :)
Lite snabb repetition

Ingredienser till pajbotten
Vetemjöl (eller grahamsmjöl för GI variant)
Olivolja
Vatten
Salt

Ingredienser till fyllningen
Köttfärs
Tomater
Cremefraich, riven ost och majonaise blandat

Gör så här
Blanda torrvarorna till pajbotten och häl sedan i vatten och olivolja. Knåda och bre ut i en mjölad form.
Förgrädda i ugnen ca 7min.

Steg2
Stek köttfärs och ev lök. Krydda
Skär tomater
Bre ut creme fraische blandingen som ett "lock"

Ställ in i ugnen till ytan ser färdig ut, KLART! smaklig måltid

♥Relaterade inlägg: Köttfärspaj, Broccolipaj,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-27 15:29:21

Hej! Okej, toppen. Kan jag höra av mig imorgon och se hur jag känner mig? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild