Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spåkulan

Publicerad 2010-07-29 22:07:51 i Andlighet,

Vill ni veta hemligheten bakom spåkulan? Men jag varnar er det är inte som ni tror.
Jag läste att spåkulan bara är till för att fästa blicken på något när man sedan koncentrerar sig på att hamna i trans.
Alltså personen som spår dig hamnar medvetet i en trans och det är då dessa syner uppkommer som kan ge en glimt om framtiden och ditt liv. Det behöver såklart inte betyda att spågummans visioner är felaktiga det är bara det att själva spåkulan inte visar någonting. Den är bara ett hjälp medel, man kan använda sig av en svart skål med vatten och kolla in i den för att hamna i trans annars.
spåkula
På en annan hemsida hävdar dem att man visst ser bilder, molnliknande figurer i spåkulan men att det även kan dyka upp bilder i huvudet. Att personen man spår är i samma rum hjälper till att sprida energierna som kan kopplas ihop med framtiden. Kristallkulor att spå i finns att köpa i andliga butiker.

Vad tror ni om det här? Fungerar det? Har du några erfarenheter av spåkulor? Kanske har du själv fått någon vision eller blivit spådd?

♥Länk: Beccus,

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-07-31 01:35:54

Spåkulor används på samma sätt som t ex Tarotkort, kaffesump mm - d v s som en fokuseringspunkt - precis som du skriver! MEN: det kan bli som bilder om man tittar fokuserat in i en kristallkula! Speciellt om den inte är helt klar, utan har orenheter inuti sig! Precis som mönstret i kaffesumpen eller bilden på Tarotkortet så väcker det här känslor som ger en idé om vad man ska säga!!

Nu kanske det låter som att det bara är från "spågumman" allting kommer, men: samtidigt som man har något att fokusera på så "läser" man av den andra personens energier och får på så sett tillgång till information som man normalt inte kan veta!! (Var det nån som förstod det där...)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-31 14:13:59

Hej Lesly och tack för kommentaren på min blogg!

Jag har testat spåkula en gång - men principen är det samma vad du än använder! MEN: En person behöver INTE vara i samma rum för att man ska kunna läsa av dennes energier!! Det funkar lika bra om han/hon är på andra sidan jordklotet!! :D

Möjligtvis kräver det mer träning och att man litar på sig själv ytterligare ett snäpp!



Nja... Allt är väl inte så bra med mig... Det här med min hjärtsvikt är jobbigt och påverkar alla andra delar av mitt liv... jag tycker heller inte att medicinen hjälper som jag skulle önska att den gjorde..! Men jag behöver kanske ge det lite mera tid...!

Annars känns det bra att jag aktivt gör nåt för att gå ner i vikt nu!! På måndag ska jag väga och mäta mig igen!! Det blir spännande, och jag kommer att berätta hur det gått på min blogg!! :D

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-07-31 14:16:20

Oj då... Glömde att fylla i mina uppgifter... gör det nu istället!! :D

Postat av: Eva

Publicerad 2010-07-31 23:23:53

Nä, jag tror inte på spåkulor på det sättet. Mediala människor klarar sig utan spåkulor. Jag har träffat synska personer och för de flesta räcker det med att de ser en i ögonen... då avslöjas tydligen det mesta om en själv :-)

Jag har ibland sanndrömmar, men tyvärr är de oftast negativa på så sätt att de handlar om tråkiga saker som ska hända. Har nog aldrig hänt at jag haft en positiv sanndröm. Så är det även med föraningar.

Fast nu har jag "stängt av" så ordentligt, så nu känner jag inget sånt längre.



Du, jag köpte två nya stenar på semestern. Det blev Mangankalcit och Blå Bandagat som ville följa med mig hem :-) Vad säger du om dessa stenar?



Kram,

Eva

Postat av: lilitha

Publicerad 2010-09-19 01:30:33

Jag har en spåkula, men det enda jag ser i den är min egen näsa...haha. Om du har tid, så titta gärna in i min "lilla" blogg. Kram Lilitha

Postat av: Spådamen

Publicerad 2011-11-24 22:45:43

Jag håller med ang spåkulan. Ingen seriös spådam "tittar in" i en spåkula för att läsa av framtiden.



Tack för en bra blogg.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild