Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pride Festivalen 2010

Publicerad 2010-07-22 02:27:42 i Hälsonytt,

Åhh vad roligt, det är en vecka kvar till Pride Gay festivalen startar igång. Jag har aldrig varit på den men i år ska jag definitivt dit och kolla och ha lite kul. Här är lite av vad som händer :)

När och var? Festivalen äger rum i Stockholm mellan onsdagen den 28juli till lördagen den 31Juli då det är Pride Park och från Månd den 23juli till fredagen den 26juli är det Pride house som är en konstutställning. Biljetterna kostar 400kr per dag. Och man kan även köpa band för hela veckan.

Det kommer att vara parad igenom hela sthlm som avgår från Ringvägen-Zinkensväg kl 13:00. Vägen paraden tar är ny för i år och även festivalområdet är på ett nytt ställe. Den här gången är festivalområdet vid Sjöhistoriska museet.
Pride festivalen 2010

MORE party!?
Jo det kommer att vara fest varje kväll på flera olika nattklubbar. Kanske gå på Arab-Latin Gay party på fredag eller se vem som bli mr gay sweden 2010 på operaterasen på lördagen, det kommer att finnas fest för alla åldrar, musiksmaker, läggningar och intressen. Glitter och glamour åt alla! Läs mer *HÄR* om festerna som anordnas.

Vill man lyssna på artister
så kommer Stockholm att besökas av Tomas Di Leva, Dj Sach, Dr Bombay, Vengaboys, Safura, Le kid, Hera björk, NEO, Look Twice, Pauline, Asha Ali, Anna Maria Espinosa, Jonna Lee, Ankie Bagger, Peter Gustafsson, Sandra Dahlberg, Jonathan Fagerlund, Andrés Esteche, Babsan, Hanna Lindblad, Jenny Silver och Hazell Dean kommer till Pride Park.

Jag tror inte helt jag har förstått hur stort detta är. Hela Stockholm kommer att blomma upp :)
Vem ska dit? Har du varit där innan? Hur är det?


♥Läs mer: stockholmpride.org, Pride ung,

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2010-07-23 02:03:45

Hej! Ja det stämmer, du kommer ihåg :P Jag sökte faktiskt aldrig. Den verkar jätterolig men jag undrar hela tiden om den är ett smart drag med tanke på framtiden och jobb oså. Men behöver inte bestämma mig riktigt än iaf vad jag vill plugga för jag ska åka till australien och jobba där i 10månader först! Hur går det för dig?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild