Kropp och själ

leslita.blogg.se

Älska dig själv övning

Publicerad 2010-07-24 14:21:00 i Psykologi,

Jag tycker om....
Jag blir glad när jag...
Jag vill ha ännu mer av..
Jag mår bra när jag får höra...
Jag känner mig verkligen peppad när jag...
Jag vet att jag klarar av att...
Jag skulle verkligen vilja försöka...
Jag känner att ... fattas
Min självsäkerhet är...
Mitt självförtroende är...
Min kärlek är...
Underbart Kreativ insikt
Du är en underbar person!

Tänk på meningarna, tänk på varför du valt de orden du fyllt i. Vill du välja annorlunda?
Är du nöjd med hur ditt liv se ut? Och glöm aldrig att det är du som bestämmer alla val du gör.
Du kan förändra och välja annorlunda precis när du vill...

Fyll i listan och lägg gärna till fler meningar. Den här listan är lite motsatsen mot det jag skrivit innan om att vara nöjd. Detta handlar om att önska sig mer av livet och att få ut allt du vill. Om att sträva framåt. Att vara tacksam och att önska sig mer är varandras motsatser och det är just det som skapar balansen. Lika mycket från båda sidorna.

♥Fler inlägg om mental balans: självcoachingEtt litet steg, livsbalans del 1, livsbalans del 2meditation nybörjare tips, livets gåva, citat drömmar, självkänsla,

Om

Min profilbild