Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sjukling

Publicerad 2010-01-09 17:25:40 i Hälsonytt,

Nu har jag gått och bivit sjuk så det är upp till bevis hur allt alternativt fungerar för hälsan. Det hela började med att jag var extremt trött och hängig i förrgår så jag sov i flera timmar. Dagen efter (igår) så vaknade jag väldigt hes och vi skulle ha ett moment i skolan att leda pass. Så jag höll i ett Qi gong pass och det blev ca 5 pass på raken eftersom att alla i gruppen skulle leda var sitt pass. Det förvärrade nog ganska mycket eftersom att man sätter igång blodcirkulationen och viruset sprids runt i kroppen via blodet. Och enligt TKM så är Qi kraftfullt också. Jag kom hem efter skolan igår och DÅ slog det ut ordentligt. Snuva, hosta, nyssningar och allt. Så sen dess har jag bara legat och vilat. Inga mediciner. Lite ingefära eller grön te och gröt är nog det jag fått i mig.

Jag ska följa råden enligt Kineisk kost lära och medicin och se hur det går ;) Även det jag skrev om här om dagen att undvika mejeriprodukter (försöka) och socker och inte äta glass (brukar inte göra det ändå). Läs om det *HÄR*



Återkommer med resultat. Så länge kan väll ni skicka lite healing :)

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-09 19:46:36

Men åh, vad trist! Hoppas du kryar på dig snart. För min del brukar det funka bäst med att sova mycket, då får kroppen en chans att läka fortare. Annars så har jag kört med Propolis i år och det är nog första vintern som jag klarat mig utan att bli sjuk. Helt otroligt faktiskt! Så det kan du kanske prova med inför nästa vinter :-)

Sv: Men du, jag har inte kvar min gamla blogg. Det var helt enkelt för jobbigt att uppdatera två bloggar samtidigt, så jag skippade den. Fortsätter med den här tills jag får rätsida på problemet, men jag tror mycket handlar om den där "öppenheten" och att man måste lära sig stänga till. Flera medium har sagt att jag är medial och jag började faktiskt en sådan kurs, men slutade eftersom jag tyckte det kändes viktigare att få slut på spökerierna. Och nu har jag bestämt mig för att INTE pyssla med sådana saker. Verkar helt enkelt för riskabelt, eftersom det verkar som man drar till sig saker då. Så nu lägger jag fokus på att stänga till istället. Men jag hoppas jag kan få slut på rivmärkena snart. Fick idag en känsla av att bara jag själv kan fixa det... så det löser sig nog.

Kram,

Eva

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-01-09 21:00:25

Hej Lesly!! Klart att alternativa mediciner kommer att klara biffen!! Dessutom har du en stooor skopa healing på väg!! :D



KRAM!! //Anneli.

Postat av: Tiia

Publicerad 2010-01-09 22:46:16

Ah båda serierna är jätte fina tycker jag man blir änna förvånad över att de finns så fint på ikea :)

Verkligen prisvärt, ja visst är dom underbara !



Ps krya på dej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild