Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pastasås

Publicerad 2010-01-21 19:00:12 i Recept,



Jag gjorde en pastasås med julskinka i! :) Mina föräldrar var ju här på besök för SPA-dagarna så de hade med sig en julskinka till lila mig. (Och Lidl's musli som är bäst!) Dessutom har jag fått 4 nya tallrikar, bruna som på bilden. Jag hade bara två utslitna tallrikar kvar :(. Så jag gjorde en pasta sås med julskinka. Om man inte gillar salt mat så är inte julskinka att föredra kanske. Men jag tyckte det blev gott.

Ingredienser:
Valfri skinka
Carbonara sås
Creme frasche
Mjölk

Gör så här: Skär upp skinkan och stek den. Koka upp carbonara sås med mjölk under omrörning (vispning). Sedan häller du i Creme frasche och skinkan. Tillsätt med mjölk eller Creme frasche beroende på hur tjock du vill ha den. Serveras med pasta och sallad. Jag valde fullkorns dinkel pasta. Skinka kan bytas ut till bacon eller kassler.

Vad åt du idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild