Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lyssna på ditt hjärta

Publicerad 2010-01-24 16:53:22 i Mina tankar,

Jag har drömmar, jag vill komma bort, jag har aldrig trivts i Sverige, jag har alltid längtat till nått annat, jag vill se världen, jag vill ha en annat kultur, jag undrar varför jag föddes här, jag har lovat mig själv att inte låta någon/något få hindra mig, jag tar det som det kommer, och den dagen kommer jag att lyssna på mitt hjärta utan hänsyn till någon annan, det är jag som bygger mitt liv, det är min framtid, är det menat att jag ska åka iväg så gör jag det, även om det innebär att lämna allt och alla för alltid, jag hoppas att det är min tur snart...





Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-02-03 19:21:32

Problemet med att följa sitt hjärta är just att "the heart wants what the heart wants"!!! Hjärtat kan vara svekfullt och ändra sig utan förvarning!! Jag brukar rekommendera att man istället följer MAGKÄNSLAN!! Magen kan man inte lura!! Så här menar jag:

Säg att ditt hjärta säger: "Jag vill flytta till Madrid". Känn då hur det känns i magen; om det känns lugnt, varmt och mysigt så är det bra för dig, då är det ett JA! Känns det däremot hårt, kallt och som en klump i magen så är det ett absolut NEJ!!!

När man känner "fjärilar" i magen behöver man tänka till lite extra! Det kan vara ett varningstecken - men det kan också vara för att det blir så spännande när man tänker på det man vill.



KRAM!! //Anneli.

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-02-03 22:15:48

Det här med "om det är meningen så kommer det att hända" ska man nog inte lita på för mycket!! Vi har ju våran fria vilja och den kan ingen ta ifrån oss!!! Jag tänker: "Själv är bäste dräng"! Typ...! :D



KRAM!! //Anneli.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild