Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hälso yrken [del 2]

Publicerad 2010-01-14 20:00:38 i Hälsonytt,

Nu kommer fortsättningen på olika hälsoyrken. Denna delen handlar om att Ge råd och stöd <--länk




Resultat du passar inom: ”Ge råd och stöd”. Exempel på länkade yrken nedanför

Del 1 hittar du *HÄR*
Detta är mitt tredjehandsval som ams tycker att jag bör jobba med. Enda jag kan tänka mig här är Dans pedagog, friskvårdsinspektör, fritidsledare och kriminalvårdare som jag faktiskt redan varit inne på då jag läste kriminalvårds inriktning på gymnasiet. Sedan är habiliteringsassistens också något jag skulle vilja prova på. Min mamma jobbar ju som det och det verkar jätte kul. Man bara leker hela dagarna och få vara barnslig och kreativ :) Passa nog mig. Men jag hade inte orkat utbilda mig till det men om jag fick jobbet med den bakgrunden jag har nu så hade jag inte tackat nej :)

Gör också testet för att se vad du ska jobba med!
*Länk: AMS

Kommentarer

Postat av: Tiia

Publicerad 2010-01-15 15:50:06

Det här är absolut mitt arbetsområde.

Skulle för tillfället inte kunna tänka mej något annat sorts jobb.



but who knows what the future holds :)

Postat av: Tiia

Publicerad 2010-01-15 23:07:00

Definitivt psykolog. My big Dream job.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild