Kropp och själ

leslita.blogg.se

SPA Tjejigt? Nej, supermanligt!

Publicerad 2010-02-05 12:18:54 i Spa & Massage,

Idag tänkte jag fortsätta att prata om SPA såklart fast den här gången om Män! Det är intressant hur snabbt SPA-branchen växer och hur man ser att allt fler män kommer till anläggningarna. Det tycker jag är bra. Alla vi behöver pysslar om lite gran, och jag har inget emot ett nyrakat ansikte, djuprengjord hy, uppmasserade muskler och nyplockade ögonbryn. På gymnasiet spelade vi in en film som vi kallade "fåfängare än fåfängast?" Och där skulle vi spegla och jämföra kvinnor och män hur fåfänga dem är och visa att det faktiskt är ok. Det var i kursen "Människans socialt och Kullturellt". Vad tror ni? Är det en kulturfråga eller hur vi vågar vara utåt sett socialt?

...
I Sverige betraktas spabranschen som
perifer, men globalt är den enorm och omsätter
över 400 miljarder kronor per år.
Tillväxten har varit makalösa 20 procent varje
år det senaste decenniet.
Tydligaste trenden är ett snabbt ökande intresse
hos män.



Machospa är det senaste – här tillåts män
vara män. Förutom massage erbjuds allt från bergsklättring,
dykning, boxning, styrketräning
och mountain biking till ”gammaldags hederlig
rakning”, whiskeyprovning, cigarrum
och Texas no limit hold’em-poker. I Afrika
kan man till och med kombinera spaupplevelsen
med safari bland vilda djur som lejon
och noshörningar...


*Läs fortsättningen här: Livsstilsbonus SPA,


Vad tycker ni? Bra eller inte?
Jag röstar för fler män till SPA anläggningar/skönhetssalonger!
Kommer det att öka mer?
Finns det någon kille som besöker spa regelbundet?

Kommentarer

Postat av: Räven

Publicerad 2010-02-05 16:03:00

Jättesnygg design!!! Men fy, det är ju inte så att jag blir MINDRE sugen på att plugga samma som du pluggar... Helt galet alltså, kanske får söka om ett par år haha :)

Postat av: Räven

Publicerad 2010-02-05 20:43:03

sv: Haha det hade varit nåt alltså.. Grymt sugen! Har ännu inte kommit på något annat jag riktigt vill utbilda mig till så vi får väl se ;) Jo det går bra, är mest hemma med hunden, lite svårt att lära känna folk sådär random när det är vinter, ingen är ju ute haha!



Ah härligt! Sa ju att det skulle gå ;)



Kram!

Postat av: saraah

Publicerad 2010-02-05 21:59:27

Tack så hemskt mkt! :)

Postat av: Tiia

Publicerad 2010-02-05 23:48:47

Vad fin blogg design du har fått :)

Ang inlägget tycker jag att det ska bli lika självklart &' okej för en kille att besöka ett spa för att ta hand om sej själv som för en själv.

Alla behöver vi slappna av ibland oavsett kön :)

Postat av: Carro

Publicerad 2010-02-06 07:56:25

Alla kan väl spa'a :D tycker inte det är köns märkt på något sätt :)

Postat av: Tiia

Publicerad 2010-02-06 13:11:25

Jo hittade ett jättefint ska lägga ut bild på de lite senare när allt har kommit upp hemma hos han tänkte ja :) Ska kanske iväg till gbg på bio &' middag nu imorgon men får se själv då? pussh

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-06 14:22:17

Tack så jätte mycket :)



Jo det är en text från Moulin rouge, men kortade ner den lite eftersom texten blev lite för lång!



Åh spa är underbart...det finns väl behandlingar för män som kvinnor

Postat av: maja

Publicerad 2010-02-06 16:37:59

hej!

ja , jag tror att man kan lägga in flera bilder

Postat av: John

Publicerad 2010-04-27 09:04:27

Jag går på spa med jämna mellanrum. Försöker gå på lite budget-spa för att kunna göra det oftare. Man kan göra det på ett manligt sätt och kan välja behandlingar som passar. Jag brukar gå på massage, kurbad och ansiktsbehandling. Sen går jag och bastar på relaxavdelningen på Sollentuna simhall och några andra simhallar i Stockholmsområdet. Jag väljer ofta en simhall där man får vara tillsammans med damer för att kunna gå med några tjejkompisar. Det är ett trevligt sätt att slappna av.



Kan inte du diskutera gemensamma badavdelningar där man kan vara naken i bastun. Storsjöbadet, Paradisbadet och andra simhallar som går mer mot den tyska bad och bastutrenden där män och kvinnor badar ihop. Hur skulle det fungera i Sverige?

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-04-27 18:42:58

Sv John: Hej och tack för din kommentar. Roligt att höra att en man går på SPA, visst är det härligt.



Jag har dessvärre inte någon stor koll på två könade avdelningar där det är ok att vara naken. Vet ett. Ska forska vidare på det och så återkommer jag med ett kort inlägg iaf :)



Hade så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild