Kropp och själ

leslita.blogg.se

Läkemedels försäljning

Publicerad 2010-02-23 12:19:38 i Hälsonytt,

Läkemedel är något jag aldrig riktigt gillat. Jag tar aldrig piller i onödan och det slutat oftast med att någon anhörig får tvinga mig ifall jag varit väldigt sjuk. Jag har alltid förespråkat alternativa behandlingsmetoder som t.ex. örtmedicin, homeopati och kost. Ibland kommer man till den gränsen där man måste ta läkemedel och det förstår jag. Men nu finns det något som är ännu värre än läkemedel. Det är förfalskade läkemedel som sälj på nätet. Så om ni måste äta någon medicin köp det inte på internet! Och då menar jag saker som, naturläkemedel, bantningspulver, smärtstillande och allt möjligt som sälj på nätet. Det är svårt att veta vad som är seriöst och inte. Dem förfalskar paketen och tablettaskarna och skriver text på svenska så att allt ser trovärdigt ut. Dessa personer tjänar hur mycket som helst på att sälja hemgjorda tabletter i massformat i sin källare. Det är färgämnen och gifter i som kan göra dig mer sjuk än vad du var innan. Och det har även förekommit flera dödsfall...Dessutom är det olagligt att sälja läkemedel på internet.


Har du beställt några piller från Internet någon gång? Tycker du att det borde vara ok?

*Se en kortfilm här: Läkemedelsverket,

Kommentarer

Postat av: lisa

Publicerad 2010-02-23 14:37:37

sv: okejokej. det är ju tråkigt att man inte har lov :(

jag gjorde allt möjligt träffade kompisar, och bara tog de lugnt :)

Postat av: Josse

Publicerad 2010-02-23 16:10:31

Skulle vilja ha en text i nacken =)

Förresten vad tycker du om dagens outfit? =)

Postat av: Josse

Publicerad 2010-02-23 16:22:01

hehe,okejokej =)

tack så mycket ;D

Postat av: Johanna :)

Publicerad 2010-02-23 16:47:26

Hej snygg design :D väldig härlig blogg

Postat av: Annika

Publicerad 2010-02-23 17:31:13

Du hittar det längste ner i mitt inlägg... länk direkt till didan där man skriver sitt namn!

Postat av: Johanna :)

Publicerad 2010-02-23 20:05:28

Jag undrar om du vill bli intervjuad till min blogg ? :)

Postat av: ☆ Carlosa

Publicerad 2010-02-23 21:49:55

ser ut som godis ^^

Postat av: jennifer

Publicerad 2010-02-24 09:21:26

svar; ja lite smått ;P ja jag ska försöka ta något men det bor ju en familj där och dom har ju stängesel runt huset, haha men har planerat att ta en i alla fall:P Jag är på semester och besöker min syster :D jaha okej trevlogt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild