Kropp och själ

leslita.blogg.se

Move your ass!

Publicerad 2010-08-18 13:12:54 i Dans & Annat,

Förlåt att jag svor :P Men det är en bok som heter så! Det är Tony Irving som har skrivit boken. Han förklarar steg för steg hur man dansar grunderna i flera olika danser.
  • Bump and Grind
  • Foxtrot
  • Bugg
  • Cha-cha
  • Vals
  • Tango
  • Rumba
  • Salsa
  • Wienervals och
  • Jive
Move your ass

Jag lånade boken på bilbloteket och insåg först när jag kom hem att det fanns en DVD fäst längst bak i boken. Där förklarar han och en kvinna hur man gör alla steg. Det blir så mycket enklare med en instruktionsvideo och musik!
Detta är en jätte bra bok verkligen. Funderar på att beställa hem den. Men mest av allt funderar jag på att börja träna tävlingsdans. Om jag hittar en passande partner. Det hade varit jätte roligt.

När jag var på kulturkalaset så såg jag en uppvisning av Göteborgs Elitdansare. De visade upp Cha-cha, samba, rumba och jive. Och då blev jag ännu mer sugen på att träna pardans :D

Någon kille i Stockholm som är intresserad att bli min partner?
(Gärna med lite dans vana)
Hör av dig via kontakt formuläret tack. :)

Kommentarer

Postat av: Tove

Publicerad 2010-08-18 15:47:37

Åh vilken kul bok! Frågan är om man verkligen tar tag i dansen när man väl har den..

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-18 18:10:55

Hej! Är du tillbaka i Stockholm nu? Tänkte höra med dig vad du gör imorgon? Jag funderar på att åka in på detta: www.vattumannen.se/Event.aspx?Event=11

och tänkte att du kanske skulle vilja följa med? Det vore skoj. Nästa vecka tänkte jag också försöka gå till en yogastudio som har gratisvecka www.yogashakti.se, och se om jag orkar riktiga pass nu. Studion ligger på Mariagatan på Söder och dom har pass att välja på varje dag.

Vi hörs!

Kram

Postat av: Micaela

Publicerad 2010-08-18 22:51:08

SV: Absolut :) Ja, den tycker jag verkligen att du ska se! Take care =)

Postat av: ellinor lindström

Publicerad 2010-08-19 00:07:12

åh gud vad långt, gick allt bra då :)?

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-19 08:49:22

Vad kul att du vill följa med, kändes trist att åka in själv. Hur tar du dig in till stan, tunnelbana? I såna fall kan vi väl ses på T-centralen, jag åker pendeltåg. Klockan 17 blir nog bra? Det stod att man kunde va där en stund innan, det vore kul att kolla runt lite där innan. Vi kan ju höras under dagen! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild