Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kyckling rätter

Publicerad 2009-09-22 16:20:19 i Recept,


Kycklingfile, Majskolv och Zuzini i ugnen med smör och salt :) Mums!




Stek de uppskurna kycklingfile bitarna och krydda...

Milkos Franska örter har jag nämnt förut, jätte god. (Tyvärr finns det socker i den NU men inte DÅ) :-( Så detta blev sista creme fraische av milko för min del. Annars rekomenderar jag den varmt.
Alltså i med denna i stekpannan.

Lägg i grönsaker, jag valde mini morötter, majs, ärtor gröna bönor och spenat.

Rör om ordentligt. Jag hällde i lite mjölk och kryddor. Låt koka /puttra en stund och sen är det bara att servera!



Servera med Bulgur för ett GI vänligt val eller ris om du hellre vill det. Jag skärde även upp lite gurka till!


Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild