Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mitt nya sköna liv- vecka 1

Publicerad 2009-10-08 17:53:15 i Recept,

Nu har det gått några dagar på "att leva hälsosammare" shemat. Det första är att börja äta regelbundet vilket är väldigt svårt för mig. Jag äter bara 2 gånger per dag och blir inte hungrig där emellan. Enligt shemat ska man äta 5 gånger om dagen:

Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål 2
Middag/kvällsmål

Lite bilder från veckan :)


Pasta med köttfärssås


Completos! (chilensk korv med bröd)


Kycklingfile i sås med gröna bönor och solrösfrön



Så här har min vecka sett ut (hitills)
Måndag lunch, mellanmål 2
Tisdag frukost, mellanmål, mellanmål 2, kvällsmål
Onsdag frukost, lunch, kvällsmål
Torsdag frukost, mellanmål, lunch

Så det har gått sådär. Försöker hitta en bra balans men jag kommer inte kunna börja äta 5 gånger om dan, d vet ja redan nu. Bäst tycker jag var så jag gjorde igår och hoppa över mellanmålen helt för annars är jag inte hungrig när det är dax för en ordenlig matportion. Så jag ska testa nästa vecka att äta Frukost, lunch, kvällsmål enbart tills jag får igång hungern... haha

Äter DU regelbundet? Annars kan ni ju testa detta också! Skriv upp hur regelbundet du äter :)

*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Mitt nya skönare liv,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild