Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tkm behandlingar

Publicerad 2009-10-15 12:21:21 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,


Igår blev det många behandlingar gjort, min kompis kom över och så testade vi Tuina på varan fast utan kläder. Vi har ju fått lära oss i skolan med kläder på och en filt över för det är så Kineserna brukar göra. Men om man ville fick man testa hemma med olja på huden så vi gjorde det! Vissa grepp var lite svårare när man glider med oljan men i det hela så tycker jag att det är behagligare att massera och bli masserad utan kläder. På examinationen kommer det iaf att vara sittandes och med filt över. Det blir varmare och eftersom att tuina går såpass djupt ändå. Det kan bli lite för känsligt direkt på huden med olja. Men som saggt vi får lära oss alla metoder och testa oss fram olika ställningar och sedan får man välja själv hur man vill jobba. :)



Sedan gjorde vi ansiktsbehandlingen med akupressur. Det gick bra och är väldigt skönt. Jag gillar den behandlingen. känns enkel och logisk. Även om det är ganska många punkter at komma ihåg så ser man ett mönster i det hela. Lite svårt att veta vilket tryck man ska ha men det får man ju fråga gästen om det känns bra. Kommer alltid att vara olika svar... Anppasa efter vad individen uthärdar. I eftermiddag ska vi lära oss fortsättningen del 2 på ansiktsbehandlingen...

Nu ska jag äta lunch!

*Läs gärna tidigare inlägg och liknande ämnen: TCM, Tuina, Ansikts-akupressur

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild