Kropp och själ

leslita.blogg.se

I natt jag drömde

Publicerad 2009-10-18 11:46:27 i Andlighet,

en jättehemsk mardröm. Jag var utomland i ett vackert land med sand stränder och palmer. Solens sken värmde skönt. Jag promenerade med min mamma och min lilebror Phillip längst en fin liten stig nära stranden. Tar fram min mobil för att jag kommer ihåg att jag tänkte på att jag skulle videoblogga. Så spelar jag in havet och vågorna när jag zomar in långt bort i horisonten ser jag en virvelvind! Herregud tänker jag och zomar in ännu mer, då ser jag en stor välbyggd blond man stå i vattnen. Det är han som är herre över virvelvinden, han styr dem emot staden och låter den växa sig större med hjälp av kraften i sina händer. Nu är virvelvinden nära och enormt stor och jag säger till mamma att hon ska kolla ute i stranden. Ingen tycks märka något, jag är livrädd och säger till mamma och phillip att springa hem...Det gör dem också men jag vill stå kvar och filma och tänker på mina läsare på bloggen och hur känd jag skulle bli som lyckats fånga detta ögonblick. Och berätta för världen att det är människor själva som styr dem. Det är inga naturkatastroffer det är onda mäniskor. Nu blåser det kraftigt och träd och sand gör att jag inte kan se eller hålla kameran still. Denna onda manen går förbi mig, kollar på mig och skrattar elakt. Alla människor skriker och springer, hus är förstörda och det ligger brädor utspridda över allt.

Plötsligt "släpper" han tornardon och beodrar den att fortsätta själv, han liksom skjuter iväg den men sina armar. Han springer en bit in i staden och sedan startar han en ny naturkatastrof. Han sprutar vatten ur sina händer. Det gör ingen större skada då det endast blir som en slang. Han står inne i ett garage och anstränger sig för att göra större skada, något kanske är fel. Jag trodde det skulle bli översvämning. Detta tycker folk är intressant så alla människor, mestadels turister står i en folkmassa utanför detta garage som har öppen lucka/dörr. Alla är nyfikna och kollar vad som händer. Jag är den enda som är rädd för att jag såg vad han kunde göra med tornadon men stadens innerdel är orörd och människorna lever som vanligt där. Hela kusten är små smulor och grannstaden är på väg att förintas. Jag står gömd längst bak i folkmassan eftersom att jag tror han skulle känna igen mig om han såg mig. Hans sprutande av vatten råkar skvätta på människorna som står längst fram och jag hör att folk börjar skrika AJ och vissa går därifrån. Vad är det som händer undrar jag.

=Dröm


Han lurar in små barn i sitt garage. Erbjuder fattiga barn mat och tak över huvudet. Alla som går in blir tortyrerade av hans frätande vatten! Jag lägger mig bakom en stenmur som har ett litet håll längst ner. Här tar jag fram min kamera igen och börjar spela in. Under alla människor, förbi deras fötter och zom in i garaget. Varje gång jag trycker på start knappen REC så vänder han sig om och kollar emot mig. Han kan omöjligt se mig, men han känner av min närvaro. Jag kommer ihåg att jag gömmer min mobilkamera i min bh för att inte bli avslöjad. Sedan vänder han sig om och fortsätter sin hemska procedur och återigen när jag börjar spela in vänder han sig om och kollar misstänksamt emot folkmassan och försöker hitta den skyldiga. Han går fram till ingången och skriker åt människorna att vi ska försvinna. Folkmassan blir mindre men vissa tycks inte bry sig om det han sa. När han nu flyttat på sig kan jag se längre in i rummet där jag ser Phillip ligga fastbunden på ett bord. Han står på tur att frätas ihjäl....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild