Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mixa egen Musli

Publicerad 2009-11-07 11:51:30 i Recept,

De har tagit bort "lösvikts" muslin på Ica, elakt tycker jag. Bara för att barnen roade sig med att blanda ihop alla ingredienser i burkarna och spilla hälften på golvet... Jag äter ju GI som ni redan vet och alltså det finns verkligen ingen som är Godkänd och god enligt mig. Finns bara de naturella som smakar nada! Boring... Vart tar jag vägen nu?

Jo jag lyckades ju baka bröd, så jag kanske ska börja äta bröd lite smått igen, nyttig of course. Men då blir det så dyrt med pålägg...Vilket bekymmer jag har va? :P


Jag hittade något roligt på nätet där man kan mixa egen musli :P Det verkar kul! När jag gör gröt brukar jag mixa egen med frön och havre och nötter och lite grahams och... kan skriva ett inlägg på olika gröt recept om ni vill? :) Föresten måste jag bara säga att LIDL´S musli i den blåa förpackningen är godast i världen!

Vad äter ni till frukost? Har ni något nyttigt recept? Bakar du bröd, eller gröt eller musli?

*Relevanta länkar: Saltå kvart Musli,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild