Kropp och själ

leslita.blogg.se

Rotfrukten Jams

Publicerad 2009-11-17 15:11:12 i Recept,

Jams ska vara nått potatis liknande :s Bra GI alternativ. "Hittas lättast i Invandrartäta områden" stod det i min kokbok. Haha. Men jag förstod inte vad det var eftersom att jag inte hört talas om det. så ja googlade det...
Jams är en rotfrukt som har knöligt skal och är oftast hårigt. Jams på engelska är sötpotatis så man blir ofta förvirrad, detta är inte samma sak som jag syftar på. Jag har aldrig smakat på jams kan jag nämna. Men skulle gäran vilja göra det. Jams ska skalas först och sen kan man antingen ha i ugnen, fritera steka eller koka. Går att ha i de flesta rätterna som man annars hade haft potatis i.



Det är svårt att hitta fakta om Jams och svårt att få tag i därför det gör det hela så intressant.

Har du smakat på Jams? Har du nått gott recept?

* En relevant länk är: Jams,

Kommentarer

Postat av: e

Publicerad 2009-11-17 17:16:23

fin blogg, rolig o läsa : )

Postat av: rebecca

Publicerad 2011-10-16 19:23:24

skriver skoluppgifter om "jams". men säger detsamma som du - det är svårt att hitta fakta om det... fin blogg nu ska jag titta vidare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild