Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ayurveda kuddar

Publicerad 2009-11-22 22:02:58 i Alternativmedicin, Ayurveda,

Nu var det ett tag sedan jag skrev om Ayurveda. Har varit så facinerad av Kinesisk medicin ett tag. Ayurveda är en livssyn som dem har i Indien. Det finns 3 olika typer av människor och man ska leva och äta utefter vilken typ man är för att hitta balans. Dem tror på att kroppen har 7 olika energifält som kallas chakra. Och jag hittade dessa söta små kuddar som man ska lägga på sina chakran som ska ge kraft och harmoni. Hade varit roligt att testa. Vad tror ni? Vet du vilken persontyp du är?

*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Ayurveda typerna, Chakra, Chakra hos djur,

Kommentarer

Postat av: Räven

Publicerad 2009-11-22 23:52:29

Hej!



Jag ville bara passa på att säga att jag tycker du har en otroligt mysig blogg. Är intresserad av väldigt mycket av det du skriver om så jag har bokmärkt din blogg :) Mådde väldigt bra av att läsa här så jag ska fortsätta med det nu, så fina energier :) Kram!

Postat av: Räven

Publicerad 2009-11-23 00:58:34

Svar: Hehe tack :) Vad bra. Har funderat lite på att plugga ungefär det du pluggar, det verkar så himla fint, för några år sen tänkte jag studera till hudterapeut men det känns för "begränsande". Är det bra på programmet du går?

Postat av: Linn [ Cashionista ]

Publicerad 2009-11-23 01:32:56

Om jag var du så skulle jag beställa :D



Jag ska faktiskt gå och se New Moon på tisdag ^^ längtar ihjäl mig :P har gått och väntat på den filmen så länge nu så det ska bli kul och se om den är lika bra som första :)

Postat av: Snejky

Publicerad 2009-11-23 10:21:36

Hejhej..

Oj, vad fint du har tapetserat om här på bloggen...

Jag hoppas du har en kanonfin måndag...

Kramen

Postat av: Anneli

Publicerad 2009-11-23 16:00:16

Hej Lesly!!

Såg först nu att du kommenterat på min blogg och då blev jag ju "tvungen" att kolla in din blogg!! :D

Fin blogg du har!! Jag älskar din sidebar!! Och så skriver du om väldigt intressanta saker!! Jag kommer från en familj som alltid använt naturmedel och homeopatmedicin i första hand så din blogg (det lilla jag hunnit se av den) känns som "hemma"!!

Jag är i alla fall Kapha enligt Ayurveda!

På åter"seende"!! I'll be back!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild