Kropp och själ

leslita.blogg.se

Änglar v.s Älvor

Publicerad 2009-11-07 12:48:00 i Häxkonst,

Det är inte samma sak! Fattar inte att alla som gillar änglar måste tvunget gilla älvor också och vice versa. Det två helt olika saker.

Älvor är naturväsen. Älvor är egentligen onda som försöker lura in människor till deras värld. Det sägs att om man träffar en älva så blir man fast i en annan dimension, tid och rum. Älvor är förföriska vackra små väsen som lockar männ med sin dans och sång... Älvor är kravfulla, självständiga och smarta.

Fairy zodiak
Ur min samling med älvor från Agora

Änglar är från bibeln där dem uppenbarade sig för mäniskorna för att hjälpa dem. Men jag har ganska stor skräck för änglar, varje gång jag ser en bild så rysser jag längs hela ryggraden. Jag vet detta kommer låta jätte konstigt men det är ju en död person som kommit till himlen. Varför ska man ta ner dem döda till jorden. Och speciellt när det är små barn med dem fjäder vingarna...ush Och oftast ska änglar vara nakna. Vem hänger ett naket, dött litet barn i sin julgran och tycker att det är vakert?! Jag förstår mig inte på det... förlåt. När jag tänker på änglar så tänker jag på att dem är stora och har enorma vita vingar och flyger över mig och berättar vad jag ska göra. Jag tänker på hjälplöshet och känner mig liten... Det är inte den jag är....

Jag vill vara en förförisk dansande älva som bor i den gröna skogen bland blommor och svamp. Hur roligt är moln på en skala?

Japp det var mina tankar om det... Exakt varför gillar ni änglar undrar jag?


*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: The truth about Faires,

Om

Min profilbild